معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

حدود ۱۵ درصد از تسهیلات مشاغل زیان دیده کرونا در اصفهان دریافت شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۵:۰۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۲۲۸۲
حدود ۱۵ درصد از تسهیلات مشاغل زیان دیده کرونا در اصفهان دریافت شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: از مجموع تسهیلات هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته دولت برای مشاغل متضرر ناشی از ویروس کرونا در این استان تاکنون کمتر از ۱۵ درصد آن جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، سید حسن قاضی عسگر روز دوشنبه در حاشیه جلسه گروه کاری اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: در این جلسه تسهیلات دولت برای مشاغل آسیب دیده کرونا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا پایان مهرماه تمامی طرح‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود وام به کدام یک از طرح‌ها تعلق می‌گیرد. 

وی با اشاره به اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال بیان کرد: مسائل و مشکلات این موضوع برای مناطق روستایی و عشایری مورد بررسی قرار گرفت.

قاضی عسگر گفت: در این جلسه گزارشی از سامانه سابک ارایه شد، این سامانه مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در آن اشتغال مورد نیاز و شغل‌های مازاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رییس کانون کارآفرینی در این جلسه گزارشی از طرح پذیرش شرکت‌های کارآفرینی در بازار سرمایه ارایه کرد، افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۲ شرکت در این طرح ثبت نام کردند و قرار است در سال جاری ۱۰۰ شرکت برتر کارآفرینی شناسایی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل مورد بررسی قرار گرفت، این طرح دوگانه‌ای است که سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی آن را دنبال کردند و توسط دانشگاه آزاد ارایه و قرار شد رشته‌های مرتبط با بازار کار را در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت منجر به مدرک آموزش دهند.

وی گفت: همچنین مشکلات و موانع بخش کشاورزی در این جلسه مطرح و مشخص شد این بخش با مشکلات و موانع اشتغال نگران کننده‌ای روبه رو است از این رو قرار شد نظام صنفی کشاورزی مسائل و مشکلات را احصا و راهکار ارایه دهد.

 

نظر شما