واکنش ادامه‌دار مسؤولان به اعتراض مردم/ تأمین اعتبار ۸ میلیاردی برای جاده چادگان

۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۷:۳۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۴۱۹۹
واکنش ادامه‌دار مسؤولان به اعتراض مردم/ تأمین اعتبار ۸ میلیاردی برای جاده چادگان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پس از انتشار محتوای رسانه‌ای تولید شده درباره تلفات جانی چهاربانده نشدن محور چادگان به اصفهان و همچنین ایجاد کمپین مردمی در سامانه فارس من، در فضای مجازی به جزئیات اجرای این مطالبه پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن درباره این موضوع نوشت: این جاده با مشارکت شهرداری چادگان و سازمان عمران زاینده‌رود از سنوات قبل در حال ساخت است که متأسفانه مدتی متوقف مانده بود و امسال بخشی از آن به شرح ذیل راه‌اندازی شد؛ اما تکمیل کل آن نیازمند اعتبار بالایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزوده است: محور چادگان به اصفهان به طول ۳۲ کیلومتر که ۱۱ کیلومتر آن در سنوات گذشته بهره‌برداری شده است و ۲.۵ کیلومتر آن در حال حاضر روکش آسفالت شده است که مبلغ ۳ میلیارد و دویست میلیون تومان تابلوها و علائم ایمنی در دو روز گذشته نصب شده‌اند و خط کشی آن نیز روز دوشنبه انجام خواهد شد و می‌توان آن را مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی ادامه داده است: البته نیوجرسی‌های آن هم در قالب قرارداد با پیمانکار است که در حین بازگشایی و بهره‌برداری باید بین دو محور نصب شود.

قاری‌قرآن درباره مطالبه اصلی مردم برای تکمیل ۵۰۰۰ متر از این جاده اظهار داشت: در حوزه چادگان ۵ کیلومتر دیگر باقی مانده است که در حال حاضر عملیات آن تا اجرای سابگرید و تکمیل ابنیه فنی به جز سه مورد انجام شده و بر آورد آن به مبلغ ۸ میلیارد و دویست میلیون تومان انجام است و اخیرا با پیگیری از سازمان راهداری برای آن اعتبار اخذ کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه تیران ۸ کیلومتر از محور تا گردنه سرخ بعد از روستای گلاب طراحی و برآورد آن به میزان ۳۲ میلیارد تومان انجام شده است؛ ولی هیچگونه اعتباری برای آن دیده نشده است و از بعد روستای گلاب تا بالای گردنه به طول ۵ کیلومتر که کلا محور عوض می‌شود و به یال شمالی و به صورت ۴ خطه طراحی خواهد شد که برآورد آن به میزان ۳۵ میلیارد تومان انجام شده است ولی فاقد اعتبار است.

وی بیان داشته است: تقاطع محور در سه راهی سد به تیران نیز مطالعات آن انجام شده است و برآورد آن نیز حدود 23 میلیارد تومان است که فاقد اعتبار است.

قاری‌قرآن در پایان آورده است: در مجموع برای احداث و تکمیل کل محور به اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان نیاز است که نه در بودجه استانی و نه در بودجه ملی ملی دیده نشده است که در این زمینه پیگیر تأمین اعتبار و اجرای آن خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز