صدور بیش از ۲۳۰ مجوز سقط جنین درمانی در شش ماهه امسال در اصفهان

۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۵:۴۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۷۸۹۱
صدور بیش از ۲۳۰ مجوز سقط جنین درمانی در شش ماهه امسال در اصفهان
مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از کاهش ۲۳.۱ درصدی مجوزهای سقط جنین صادر شده در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۰۸ متقاضی سقط جنین درمانی به اداره کل پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳۶ نفر واجد شرایط بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علی سلیمانپور، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۰۸ متقاضی سقط جنین درمانی به اداره کل پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳۶ نفر واجد شرایط بودند و مجوز صادر شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مجوزهای صادر شده در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۳.۱ درصدی داشته است، افزود: تعداد مجوز های سقط جنین صادر شده در شش ماهه اول سال قبل ۳۰۱ مورد بود.  

مدیرکل پزشکی قانونی استان با تاکید براینکه صدور مجوز تنها تا پیش از ۱۹ هفتگی جنین میسر است، گفت: مجوز سقط درمانی بر اساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور است و بر اساس آنچه در قانون مورد تأکید قرار گرفته تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می شود که مهم‌ترین آن سن بارداری کمتر از ۱۹ هفته است، به طوری که اگر سن باردای از ۱۹ هفته گذشته باشد به دلیل ولوج روح در جنین، امکان صدور مجوز سقط به هیج وجه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر سن بارداری باید وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد توسط سه پزشک متخصص به تأیید برسد تا پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کند.

سلیمانپور خاطرنشان کرد: این تصور که تمام ناهنجاری‌های موجود در جنین و یا هر بیماری مادر منجر به صدور مجوز سقط می شود تصوری کاملا نادرست است، زیرا تنها ناهنجاری‌های جنینی که موجب حرج مادر شود و یا بیماری‌هایی که در صورت ادامه بارداری برای مادر خطر جانی به همراه داشته باشد به صدور مجوز منجر خواهد شد.

وی در ادامه به ارجاع پرونده ۵۰ نفر که به دلیل غرق شدگی در نیمه نخست امسال جان خود را از دست دادند به مراکز پزشکی قانونی استان اشاره و اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار جانباختگان ۷۱ نفر بود، ۲۹.۶ درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان، از کل تلفات غرق شدگی ۱۱ نفر زن و ۳۹ نفر مرد بودند.

سلیمانپور با بیان اینکه شمار جان باختگان در رودخانه ها همواره در صدر تعداد جان باختگان ناشی از غرق شدگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال نیز ۱۹ نفر از متوفیان غرق شدگی در رودخانه ها جان باخته اند که ۱۵ نفر آنان مرد و ۴ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: پس از آن استخر کشاوری با ۱۳ نفر، کانال با ۹ نفر، دریاچه مصنوعی و سد با  نفر ۵، استخر شنا و دریاچه طبیعی با یک فوتی بیشترین آمار تلفات را داشته اند، ۲ نفر نیز در سایر مکان های آبی جان باخته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز