دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

رشد و بالندگی فرهنگ عمومی نیازمند همدلی و همراهی همه است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۲:۵۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۱۲۵۶
رشد و بالندگی فرهنگ عمومی نیازمند همدلی و همراهی همه است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: باید همدلی و همراهی یکدیگر در جهت ارتقا و بالندگی هرچه بیشتر فرهنگ عمومی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در گستره کشور گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید محمدرضا موالی زاده شامگاه روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اصفهان که با حضورآیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و عباس رضایی استاندار اصفهان در سالن جلسات استانداری افزود: در استان اصفهان به لحاظ پشتیبانی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان شورای فرهنگ عمومی چابک و فعالی را شاهد هستیم.

وی شورای فرهنگ عمومی را پارلمان و مجلس فرهنگی توصیف و تصریح کرد: به هر میزان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی عضو این پارلمان فعال‌تر شرکت کنند این مجموعه غنی‌تر خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: هریک از استان‌ها تجارب خاصی دارند که می‌توان در شورای فرهنگ عمومی از این تجارب استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از کارگروه‌های تخصصی این شورا رونمایی شد که نشان می‌دهد اعضای این شورا مانند یک مجلس کارگروه‌هایی تشکیل دادند تا هرکدام وظایفی را دنبال کنند.

 وی فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نوعی فرهنگ عمومی دانست و گفت: بخشی از این موضوع به حوزه باورها و بایدها باز می‌گردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: کرونا سبب شد دید وسیع‌تری نسبت به سرنوشت مشترک اجتماعی پیدا کنیم در این راستا جهانیان باید به بخش‌های مختلف در راستای فروکش کردن کرونا کمک کنند.

وی اظهارداشت: برای نخستین بار است که سازمان بهداشت جهانی از یک ویروس به عنوان پاندمی و همه گیری یاد می‌کند این در حالی است که در گذشته بیماری‌های اندمیک و منطقه‌ای داشتیم.

موالی زاده با اشاره به اینکه گونه‌های دیگری از ویروس کرونا مانند بیماری سارس و مرس وجود داشت، افرود: بنابراین هرچقدر به مهلک بودن این ویروس و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن بیشتر واقف شویم و احساس مسئولیت کنیم می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در همایش استانی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با تبریک میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام گفت: خداوند در قرآن کریم روش برخوردی با پیامبر صلی الله علیه و آله دارد که به ما یاد می‎‌دهد چگونه باید با ایشان رفتار داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به برخی از آیاتی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله مورد خطاب خداوند بوده خاطرنشان کرد: بالاترین شخصیت عالم هستی رسول اکرم صلی الله علیه و آله بوده و بنا به روایات ایشان اولین شخصی هستند که وارد بهشت می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد همگی بتوانیم همراه و همگام حقیقی رسول الله صلی الله علیه و آله باشیم و افزود: همراه بودن غیر از امت ایشان بودن است و باید تلاش کنیم علاوه بر اینکه توفیق امت رسول صلی الله علیه و آله بودن را داریم همراهی و معیت حقیقی آن بزرگوار را نیز داشته باشیم.

در پایان این جلسه و با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از تابلوی کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز