کسب رتبه برتر رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۱ توسط دانشگاه کاشان

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۲۳۸۴
کسب رتبه برتر رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۱ توسط دانشگاه کاشان
دانشگاه کاشان در رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۱، یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی دانشگاهی رتبه‌های برتر را در برترین‌های جهانی و کشور کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مجید منعم زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان، گفت:دانشگاه کاشان در گروه مهندسی و فناوری رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه دوم کشور و جامع و در گروه علوم پایه (فیزیک و نجوم، شیمی، محیط زیست و علوم دریایی، آمار و ریاضی) رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ جهان، سوم کشور و دوم جامع را کسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه نظام رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی دانشگاهی است افزود: این نظام هر سال رتبه‌بندی جامعی از بررسی اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه از ۹۳ کشور جهان ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی از مهمترین معیار‌های این نظام رتبه‌بندی است که هر کدام از این معیار‌ها دارای شاخص‌هایی است.

منعم زاده، تصریح کرد: رتبه‌بندی موضوعی تایمز سالانه در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آن‌ها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: این حوزه‌های موضوعی عبارتند از مهندسی و فناوری (شامل مهندسی عمومی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی هوا و فضا، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی شیمی)، علوم زیستی (شامل علوم بیولوژیکی، علوم ورزشی، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری)، علوم فیزیکی (شامل فیزیک و نجوم، شیمی، زمین‌شناسی، محیط زیست و علوم دریایی، آمار و ریاضی)، هنر و علوم انسانی (شامل زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، تاریخ، فلسفه و الهیات، هنر، هنر‌های نمایشی و طراحی، باستان‌شناسی، معماری)، پزشکی (بالینی و سلامت)، اقتصاد و تجارت (شامل اقتصاد و اقتصادسنجی، تجارت و مدیریت، حسابداری و امور مالی)، علوم اجتماعی (شامل جغرافی، جامعه‌شناسی، سیاست و مطالعات بین‌الملل، ارتباطات و رسانه)، علوم کامپیوتر، روانشناسی، آموزش و حقوق است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز