در دومین نشست فصلی مدیران شهرداری اصفهان در سال ۹۹ مطرح شد؛

صرفه جویی ۱۶۰ میلیارد تومانی در هزینه های غیرضروری شهرداری

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۵:۲۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۶۷۹۶
صرفه جویی ۱۶۰ میلیارد تومانی در هزینه های غیرضروری شهرداری
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در دومین نشست فصلی مدیران شهرداری اصفهان در سال 99 اظهار کرد: امروز مدیریت شهری اصفهان به گونه ای پیش می رود که شهر اصفهان کمتر شرایط سخت اقتصادی کشور را احساس می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصر تصریح کرد: علی رغم تمام مشکلات مالی، امروز تمام پروژه ها فعال است و حقوق کارکنان و کارگران شهرداری به موقع پرداخت می شود که همین موضوع زمینه افزایش امیدواری در بدنه مدیریت شهری شده است و کاروان بزرگ شهرداری با امید و همدلی در حال حرکت است.  

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم شفافیت در شهرداری تاکید کرد و افزود: مردم باید زمانی که وارد شهرداری می شوند حس خوبی داشته باشند و احساس کنند انجام کار آنها نیازی به پیدا کردن رابطه و آشنا ندارد و این باید یکی از ماموریت های مدیران شهرداری باشد.   

نصر، آشنا بازی در ارگان ها و ادارات و سازمان ها را یکی از آفت های جامعه ذکر کرد و ادامه داد: این فضا باید عوض شود و تلاش شود این ذهنیت از مردم دور شود.

وی اضافه کرد: تلاشمان در شورای شهر کوتاه کردن مسیر تصویب لوایح است و امروز هر لایحه ای که به شورا می آید بیش از دو هفته تصویب آن طول نمی کشد. با این حال سختگیری ها و بررسی های لازم در کمیسیون های تخصصی نیز به خوبی انجام می شود. علاوه بر لوایحی که به صورت دوفوریتی و یک فوریتی به شورای شهر ارائه می‌شود، حتی بررسی لوایح معمولی بیش از دو هفته به طول نمی‌انجامد.

وی ادامه داد: اگر امروز شهر اصفهان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و در گوشه و کنار آن اتفاقات خوبی می‌افتد حاصل همدلی، وحدت و اعتماد دوسویه است.

نصر، تصریح کرد: فضای امروز مدیریت شهری، فضای کارشکنی و درجا زدن، مشکلات را به گردن دیگران انداختن و موفقیت‌ها را به نام خود ثبت کردن نیست بلکه فضایی کاملا مبتنی بر همدلی و تعامل است.

صرفه جویی 160 میلیارد تومانی در هزینه های غیرضروری شهرداری

در ادامه مرتضی طهرانی، معاون مالی اقتصادی شهرداری اصفهان در این نشست با بیان اینکه رقم خوردن اتفاقات خوب در شهرداری مرهون تلاش مدیران شهرداری و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان است، اظهار کرد: کار در فضای بحرانی اقتصادی کشور بسیار سخت و متفاوت با شرایط عادی است و کار مدیریت شهری در چنین فضایی که کشور در حال جنگ اقتصادی است جای تحسین و خسته نباشید مضاعف دارد.

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری نسبت به سایر کلانشهرهای کشور بودجه ای متهورانه بود، تصریح کرد: در چنین فضای اقتصادی برنامه ای تدوین شد و به توفیقاتی دست پیدا کردیم،‌ تحقق 96 درصدی بودجه  4 هزار میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری، اتفاق بسیار قابل توجهی است. ‌در سال 98، 1800 میلیارد تومان بودجه جاری و عمرانی بود که اگر به این عدد پیش پرداخت های عمرانی هم اضافه شود 79 درصد بودجه عمرانی محقق شده است که در طول تاریخ بعد از انقلاب شهرداری بی نظیر است.

معاون مالی اقتصادی شهرداری اصفهان میزان صرفه جویی در هزینه های جاری سال 97 را 20 درصد معادل 160 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: صرفه جویی به معنای ندادن حقوق ها یا تعهدات نیست بلکه در بسیاری از هزینه های غیرضروری صرفه جویی شده است. با وجود این صرفه جویی تمامی پرداختی ها و تعهداتمان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه این میزان صرفه جویی چیزی معادل ساخت یک پل شهید سلیمانی است، افزود: این نشان می دهد با ایجاد انضباط مالی می توان پلی مانند تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی احداث کرد.

تحقق 61 درصدی بودجه 99 شهرداری اصفهان از ابتدای سال تاکنون

طهرانی در ادامه با اشاره به بودجه سال 99، اضافه کرد: نسبت به سال نخست ورود این دوره مدیریت شهری، حدود 70 تا 80 افزایش بودجه داشته ایم که رشد خوبی بوده و قابل دفاع است، هم اکنون متوسط تحقق بودجه مناطق 83 درصد است و برخی مناطق نیز 100 درصد بودجه خود را محقق کرده اند و تا این لحظه از بودجه 6 هزار میلیاردتومانی شهرداری به طور میانگین حدود 61درصد کل بودجه محقق شده است.

وی تاکید کرد: در دوسال گذشته تصمیم خوبی مبنی بر ایجاد خزانه داری در شهرداری گرفته شد که کار تعادل بخشی میان هزینه ها و درآمدها را انجام میدهد، این مکانیزم خزانه در پیش بردن بسیاری از پروژه های عمرانی کمک کرده است.

معاون مالی اقتصادی شهرداری اصفهان با مقایسه عملکردی 5 ماهه تحقق بودجه شهرداری چند کلانشهر، گفت: اصفهان در این زمینه نسبت به کل کشور در جایگاه نخست قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق ها جزو اولویت های درجه یک است، اضافه کرد: حتی شرکت ها و سازمان هایی که بخشی یا کل درآمد خود را نیز به دلیل کرونا از دست داده اند پرداختی های حقوق کارکنان آنها انجام شده است.

طهرانی افزود: کار در فضای تورمی امروز جامعه بسیار مشکل است اما با تلاش مدیران و کارگران و کارمندان شهرداری می توان از این مسیرهای سخت عبور کرد.

نظر شما