اختتامیه جشنواره سراسری قرآن در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار میشود

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۷۳۲۱
اختتامیه جشنواره سراسری قرآن در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار میشود
آئین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور فردا، یکشنبه ۲۵ آبان ماه با شعار"محمد (ص) پیامبر رحمت و مهربانی"، با سخنرانی مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، اختتامیه این جشنواره در پنج بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی و فناوری و با حضور دانشجویان فعال قرآنی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

عضو هیئت داوران سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا و برگزاری این رقابت‌ها به صورت مجازی گفت: برگزاری این شیوه مسابقه قطعاً سختی‌ها و چالش‌هایی را داشت، اما تجربه تازه و منحصر به فردی در سطح کشور محسوب می‌شود.

محمدرضا ستوده نیا افزود: با وجود چالش‌های مختلف در برگزاری مجازی، این مسابقات چه در بخش خواهران و چه در بخش برادران در سطح خوبی برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با ابراز خرسندی از سطح علمی و توانمندی‌های تخصصی دانشجویان شرکت کننده در این رقابت‌ها تصریح کرد: در بین شرکت کنندگان افرادی هستند که در مسابقات مهم کشور شرکت کرده و سطح خوبی دارند. امیدوار هستیم این افراد به عنوان نمایندگان دانشگاهی وزارت علوم در مسابقات ملی حضور یافته و افتخار کسب کنند.

وی با اشاره به قدمت بسیار زیاد مسابقات قرآن دانشگاهی در سطوح ملی و استانی، افزود: دانشجویان شرکت کننده در مقاطع مختلف تحصیلی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. باعث مباهات است که دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا و نیز نخبگانی در رشته‌های مختلف تحصیلی با تمام مشغله درسی که دارند، در این مسابقات حضور می‌یابند.

این استاد علوم قرآنی اضافه کرد: این موضوع اهمیت دارد که فردی که مدرک می‌گیرد و در رشته علمی تخصص دارد، اهل قرآن باشد. ما معتقد هستیم دانش آموختگان ما، تأثیر عمیقی بر نزدیکان و جامعه پیرامون خود دارند. جای خوشبختی است که دانشجویانی که هم به لحاظ تحصیل هم به لحاظ معنویت در سطح بالایی قرار دارند در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند، چرا که سبب افزایش ضریب نفوذ و تأثیرگذاری نخبگان قرآنی در جامعه می‌شوند.

ستوده نیا با تأکید بر لزوم تشویق و حمایت از جوانان نخبه و مشتاق به موضوعات قرآنی در کشور تصریح کرد: همان گونه که برای رقابت‌های هنری، ورزشی و علمی در طول سال برنامه‌های متعدد و متنوعی داریم و شرکت کنندگان آنها را حمایت می‌کنیم، علاقمندان به موضوعات قرآنی در سایر رشته‌ها شامل قرائت و حفظ قرآن و رشته‌های هنری مرتبط با موضوعات قرآن را باید با برگزاری رویدادهای متنوع و مختلف حمایت و تشویق کنیم.

آئین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه یکشنبه، ۲۵ آبان ماه با سخنرانی مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون فرهنگی و اجتماعی این وزراتخانه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز