وزیر بهداشت و درمان:

محدودیت‌های جدید کرونا از اول آذر ماه آخرین فرصت برای تاب آوری نظام در مقابل کرونا است

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۰:۴۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۹۰۷۰
محدودیت‌های جدید کرونا از اول آذر ماه آخرین فرصت برای تاب آوری نظام در مقابل کرونا است
وزیر بهداشت و درمان گفت: تعطیلی دو هفته‌ای و محدودیت‌های جدید کرونا از اول آذر ماه آخرین فرصت برای تاب آوری نظام در مقابل کرونا است و غفلت در این مقطع از سوی مردم و مسئولان یعنی پرتاب کردن آخرین ترکش کنترل بیماری کرونا.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سعید نمکی، صبح امروز با حضور در ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان گفت: به عنوان سرباز خادم ملت تشکر میکنم از زحمات ستاد استانی مقابله با کرونا به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین ستادها اپیدیمی کرونا را به زیبایی مدیریت کردند. در این روزهای سخت غمگین سعی میکنم که کمتر بروز عواطف درون داشته باشم اما با داغ هر کدام از شهدای سلامت مردم و زنده شدم. 

وی ادامه داد: در مرحله اول کرونا دستاوردی داشتیم که وحدت را بین کشور ایجاد کرد، در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، در کمتر از پنجاه روز میزان بستری به کمتر از ۳۰ نفر رسید و در همین مدت ما به عنوان کشوری که نیازمند ماسک و الکل بودیم به صادر کننده تبدیل شدیم و هزاران تخت را به مراکز درمانی اضافه کردیم. یکی از عوامل موثر، هدایت و رعایت مقام معظم رهبری بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ویروسی که امروز با آن سر و کار داریم با ویروس ووهان چین بسیار فرق کرده است. ما توانستیم تعداد تست‌های کرونا را به  ۲۵ هزارتا و تعداد آزمایشگاه‌ها را  ۳۶۴ برسانیم.

وی ادامه داد: اعمال محدودیت برای اصناف و تعطیلی از ساعت شش بعد از ظهر به بعد اگر به کاسبی آنها آسیب میرساند اما بهتر از این است که آن فرد مبتلا به کرونا شده و دو هفته در بیمارستان بستری شود و خدای نکرده جان خود را از دست دهد، رهبر معظم انقلاب در این باره فرموند اهمیت سلامت حتی بیشتر از امنیت است.

نمکی با اشاره به محدودیت‌هایی که از شنبه، اول آذر در کشور اعمال خواهد شد، ادامه داد: تا کنون در حق هیچ بیماری به دلیل قومیت، نژاد و وضعیت مالی کوتاهی نشده است و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است.

وزیر بهداشت ادامه داد: تعطیلی دو هفته‌ای و محدودیت‌های جدید کرونا از اول آذر ماه آخرین فرصت برای تاب آوری نظام در مقابل کرونا است. این تصمیم به دو دلیل گرفته شد که مهم ترین آن استراحت دادم به کادر درمان است. غفلت در این مقطع از سوی مردم و مسئولان یعنی پرتاب کردن آخرین ترکش کنترل بیماری کرونا.

وی عنوان کرد: در ردیابی افراد که آیا در قرنطینه میمانند یا خیر، سامانه‌ای طراحی شده که ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند داشت. امروز سرایت ویروس ۱۰برابر شده است یعنی یک بیمار مبتلا به کرونا، ۱۰ را مبتلا می‌کند.

نمکی خاطرنشان کرد: محدودیت اجتماعی سنگین و طرح محله محور دو هدف بزرگ است که اولین هدف قطع زنجیره ویروس و کاهش مرگ و میر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز