صلواتی:

اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه آزادراه شرق

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۵:۳۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۹۳۷۷
اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه آزادراه شرق
عملیات اجرایی این طرح که طی سال‌های مختلف در حال اجرا بود، به صورت جدی‌تر پیگیری شد و با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌ مسئولان استان اصفهان، طی یک سال اخیر کارِ ساخت آن شتاب قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مجری کل طرح‌های زیربنای استان اصفهان، گفت: افتتاح طرح ملی آزادراه شرق اصفهان با هزینه‌ای بالغ 8 هزار میلیارد ریال گامی بلند برای به ثمرنشستن طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان پهناور اصفهان و مرکز کشور است.

علیرضا صلواتی با اشاره به افتتاح پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان با اعتبار 8 هزار میلیارد ریالی، اظهار داشت: پروژه آزادراه شرق اصفهان نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب کشور روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با ارتباط حجت‌الاسلام دکتر روحانی، رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی افزود: قطعه‌های یک و دو طرح ملی آزادراه شرق اصفهان دارای طول ۶۳ کیلومتر بوده که ۵۵ کیلومتر آن از تقاطع جاده اصفهان- کاشان تا پل فرودگاه با ارتباط ویدئوکنفرانسی حجت‌الاسلام دکتر روحانی، رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

مجری کل طرح‌های زیربنای استان اصفهان با اشاره به اختصاص 8 هزار میلیارد ریال اعتبار این پروژه، بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح که طی سال‌های مختلف در حال اجرا بود، به صورت جدی‌تر پیگیری شد و با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌ مسئولان استان اصفهان، طی یک سال اخیر کارِ ساخت آن شتاب قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

وی با اشاره به ارزش این پروژه ملی، خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه شرق اصفهان با ارزش به‌روز حدوداً 18 هزار میلیارد ریال در اختیار مردم ایران‌زمین قرار می‌گیرد تا بخش مهمی از حلقه میانی کریدور شمالی – جنوبی کشور تکمیل شود.

صلواتی به اهمیت این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه مهم یک نقطه اتصال پراهمیت در مسیر کریدور شمالی – جنوبی کشور به شمار می‌رود که با افتتاح آن می‌توان گام مهمی در تکمیل این کریدور مهم ملی برداشت.

وی افزود: تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور، تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمر؛ افزایش بهره‌وری آزاد راه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان، تسریع در سرویس دهی در حوادث غیر مترقبه و ایجاد محور جایگزین با موضوع پدافند غیر عامل، کوتاه کردن مسیر تردد خودروهای عبوری از شهر اصفهان که از نیمه شمالی کشور به سمت استان‌های جنوبی و بالعکس در تردد هستند، از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح ملی به شمار می‌رود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه کاهش زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبی(کریدور شمال به جنوب کشور) بالغ بر 80 دقیقه از مزایای مهم پروژه به شمار می‌رود، ادامه داد: کاهش 35 کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالانه بالغ بر 15 میلیون لیتر و 730 میلیون لیتر در دوره بهره‌برداری 20 ساله، کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای استان حدود 15 درصد (کاهش تلفات جاده‌ای حدوداً 250 نفر در دوره بهره‌برداری 20 ساله) و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی طی دوره 20 ساله معادل 2 میلیون تن دی اکسید کربن از مهم‌ترین مزایای این پروژه است.

وی درباره اثر اجرای طرح در رشد اقتصادی یا ایجاد اشتغال بیان کرد: ایجاد اشتغال این طرح حین ساخت یک هزار نفر بوده و حین بهره برداری برای 100 نفر ایجاد اشتغال دائم می‌کند. 

صلواتی با اشاره به اثرات اقتصادی اجرای پروژه بیان داشت: اثر معنادار بر افزایش تولید کالا و خدمات در قالب کاهش قیمت تمام شده تولید کالا و ارائه خدمات و همچنین تأثیر آن در میزان تولید کالا و خدمات با اشتغال زایی و تسهیل در تردد و کاهش هزینه های مرتبط از جمله مهم‌ترین مزیت‌های پروژه است.

وی درباره زنجیره ارزش مرتبط با پروژه خاطرنشان کرد: کاهش بار ترافیک و آلودگی هوای شهر اصفهان، انتقال سریعتر بار و کالا و مسافر و همچنین صرفه جویی در مصرف سوخت نیز از مهم‌ترین موضوعات افتتاح این پروژه است.

مجری طرح زیربنایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت ایجادی برای تاب‌آوری اقتصادی، افزایش تاب‌آوری اقتصاد در شرایط تحریم‌های ظالمانه و زمینه‌سازی کاهش مصرف سوخت از جمله مهمترین مزایای افتتاح این پروژه به شمار می‌رود.

وی درباره تأثیرات مثبت پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان نیز خاطرنشان کرد: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مسیری ایمن و روان بوده که دسترسی مناطق جنوبی استان اصفهان به شمال کشور را تسهیل و تسریع می‌کند.

صلواتی با اشاره به اینکه بار سنگین ترافیک شمال اصفهان با بهره‌برداری این آزادراه مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: آزادراه شرق اصفهان، شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز