امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان:

کیفیت محصولات تولیدی ایران، مردم را جذب می‌کند

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۷:۳۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۱۳۳۲
کیفیت محصولات تولیدی ایران، مردم را جذب می‌کند
نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: مردم هنگامی که کیفیت محصولات تولیدی ایرانی را ببینند، بدون شک مصرف کالای خارجی را کنار می‌گذارند و اگر محصولات به کشور‌های دیگر صادر شود، مردم این کشور‌ها جنس ایرانی را مرغوب‌ترین کالا می‌دانند و از آن استقبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان اظهار داشت: کیفیت محصولات تولیدی ایرانی در داخل و خارج از کشور زمینه اعتماد مصرف‌کنندگان را فراهم کرده و استقبال دائمی آنان را به همراه دارد.

وی با اشاره به ضرورت رونق تولید در کشور افزود: مردم هنگامی که کیفیت محصولات تولیدی ایرانی را ببینند بدون شک مصرف کالای خارجی را کنار می‌گذارند و اگر محصولات به کشور‌های دیگر صادر شود، مردم این کشور‌ها جنس ایرانی را مرغوب‌ترین کالا می‌دانند و از آن استقبال می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان با تشریح موانع قرار گرفته بر سر راه تولید گفت: همه کارشناسان و عموم مردم می‌دانند زمانی رسیده است که اقتصاد کشور باید بر پایه افزایش کیفیت محصولات، جلوگیری از فساد و ایجاد رانت، حمایت از تولیدکنندگان، کنترل قیمت ارز، تأمین مواد اولیه برای بخش تولید و ... رونق بگیرد، مادامی که اقتصاد کشور متکی به نفت و تک محصولی باشد شاهد تأثیرپذیری اقتصاد کشور از تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار خواهیم بود.

وی ادامه داد: پالایشگاه اصفهان با افزایش تعداد محصولات و افزایش کیفیت در روند تولید، توانسته است توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرایی کرده و از خام فروشی جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر در پالایشگاه اصفهان مشغول به کار هستند، اظهار داشت: همه بنزین‌های تولیدی در این پالایشگاه استاندارد‌های جهانی یورو۵ را دارد.

مرتضی ابراهیمی اضافه کرد: این پالایشگاه ۲۰ درصد فرآورده‌های سوختی کشور را تولید می‌کند و نیاز ۱۶ استان کشور را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا سال آینده تولید گازوئیل نیز استاندارد یورو۵ را دریافت می‌کند، افزود: پروژه‌های مختلفی تا پنج سال آینده برای این پالایشگاه در نظر گرفته شده است تا فرآورده‌های مختلف با کیفیت روز جهانی تولید شود.

ابراهیمی اظهار کرد: کمک مالی ۹ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مقابله با بیماری کرونا و توزیع یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده رایگان به همه ارگان‌ها، توزیع یک میلیون ماسک رایگان از جمله اقداماتی است که در راستای مسوولیت‌های اجتماعی انجام شده است.

وی افزود: همچنین قرار است یک هزار و ۵۰۰ تبلت دانش‌آموزی در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد تا میان دانش آموزان محروم توزیع شود.

همچنین رییس هیات‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: پالایشگاه اصفهان تنها پالایشگاهی است که پروژه‌های مختلف در آن در حال انجام و توسعه است، بدون شک این پالایشگاه نیازمند حمایت سیستم اجرایی استان اصفهان است.

مجید اعظمی افزود: بخشی از این پالایشگاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی به ظرفیت شهرک انرژی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این شهرک دارای صنایع هم‌جواری همچون پتروشیمی، روغن سازی و قیرسازی است که واحد قیرسازی آن، بزرگ‌ترین قیرسازی دنیا است، واحد روغن‌سازی بزرگ‌ترین واحد خاورمیانه است و صنایع شیمیایی آن نیز یکی از ارز آورترین شرکت‌ها به شمار می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز