طراح اپلیکیشن جعلی همراه بانک دستگیر شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۴:۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۷۷۸۴
طراح اپلیکیشن جعلی همراه بانک دستگیر شد
رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با طراحی اپلیکیشن جعلی همراه بانک، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه پس از استفاده از همراه بانک جعلی مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود گفت با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک در گوگل و دانلود برنامه از یک سایت ناشناس و نصب برنامه و ارائه مجوز همه دسترسی‌ها به آن متوجه شدم علاوه بر این که این اپلیکیشن خدمات بانکی ارائه نمی‌کند، کل موجودی حسابم که ۲۷۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی جعلی بوده و متهم با سوءاستفاده از نام همراه بانک و اخذ مجوز دسترسی به تلفن همراه علاوه بر سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، با دسترسی به پیام‌ها رمز یک بار مصرف را نیز شنود و جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به کاربران هشدار داد: شهروندان از ورود به سایت‌هایی که از طریق موتورهای جستجو یافت می‌شود، لینک‌های ناشناس یا تبلیغاتی که به صورت خودکار باز می‌شوند یا تبلیغات اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می‌کند خودداری کنند و اپلیکیشن‌های بانکی را صرفاً از سایت رسمی بانک مربوطه بارگذاری و استفاده کنند.

نظر شما