رونق کسب و کار در شهر با پروژه "توان هفت"

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۲۰:۵۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۰۵۵۸
رونق کسب و کار در شهر با پروژه توان هفت
پروژه "توان هفت" با هدف آموزش یکصد هزار شهروند اصفهانی در حوزه کارآفرینی و توسعه کسب و کار به همت خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در نشست خبری تشریح پروژه توان هفت که همزمان با روز جهانی کارآفرینی در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: کار آفرینی با اشتغال زایی تفاوت هایی دارد، در اشتغال زایی بر اساس تقاضای بازار و نیازی که وجود دارد، فضای کار گسترش پیدا کرده و نیروی کار اضافه می شود اما در کارآفرینی اتفاق نو رخ می دهد و نوآوری وجود داشته و ارزشی خلق می شود، در واقع پروسه کسب و کار از ایده اولیه کسب و کار تا توزیع و فروش را در بر می گیرد.

سید صالحی خشوعی با ارائه مثالی تصریح کرد: در گذشته بقالی داشتیم که مواد غذایی می فروختند و مواد فروخته شده روی پیشخوان مغازه قرار می گرفت اما به مرور در نحوه توزیع تحولاتی انجام و قفسه ها باز شد و مشتریان آزادانه اجناس مورد نظر را انتخاب می کردند اما کماکان در تولید تغییری ایجاد نشده و تنها تفاوت در نحوه توزیع است.

به گفته وی، در اشتغال زایی نقش دولت ها پررنگ است، به عبارتی دولت مسئول اشتغال زایی بوده اما کارآفرینی مربوط به بخش خصوصی است و دولت ها باید شرایطی را فراهم کنند که کارآفرین ها کسب و کار جدیدی را راه بیندازند.

خشوعی با بیان اینکه کارآفرینی یک پروسه زمان بر از زمان ایده تا ارائه به بازار است، اظهار داشت: معمولا چند سالی از زمان طرح ایده تا ورود به بازار و درآمدزایی باید سپری شود تا فعالیت استارآپ ها به طور رسمی آغاز شود.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان یکی از اولویت های سیزده گانه شورای اسلامی پنجم شهر اصفهان، را بهبود اکوسیستم کارآفرینی عنوان کرد و گفت: سایت توان هفت از ۲۱ دی‌ ماه کار خود را آغاز کرد که شرکت یکصد هزار نفر در این دوره‌ های آموزشی، را به عنوان هدف خود دنبال می کند و تلاش داریم تا سال ۱۴۰۵ تعداد افراد شرکت کننده را به ۲۰۰ هزار نفر برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد، افراد بتوانند با استفاده از آموزش‌هایی که در قالب طرح توان هفت ارائه می ‌شود، کسب و کار خود را رونق بخشیده و به نتیجه مورد نظرشان دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: به مجموعه افراد، رویدادها، قوانین و روش ‌ها که در یک محدوده جغرافیایی برای افزایش کارآفرینی تلاش می‌کنند را اکوسیستم کارآفرینی گویند.

وی با اشاره به 16 جز اکوسیستم کارآفرینی شهری افزود: سازمان‌ های دولتی، شرکت ‌های بزرگ، خیریه ‌ها، رسانه‌ ها، سرمایه گذاران، علاقمندان، مراجعه کنندگان کارآفرینی، تشکیلات صنفی، شتاب دهنده ‌ها، مراکز رشد دانشگاهی، مراکز آموزشی، مهیا کنندگان خدمات، فضای کار اشتراکی، استارتاپ ‌ها، مربیان و برگزار کنندگان رویدادها اجزای این اکوسیستم را تشکیل می دهند.

خشوعی با اشاره به اینکه طرح توان هفت در سال ۹۷ آغاز به کار کرد و به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ابلاغ شد تا اقدامات لازم انجام شود، یادآور شد: پس از ابلاغ شهرداری، خانه جوان مدیر اجرایی این طرح شد و در مرحله اول سفیرانی از بسیج و آموزش و پرورش، دوره‌ های آموزشی را به پایان رساندند و در مرحله دوم از این افراد حمایت‌ های لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: با افزایش بستر فضای مجازی، قدرتمندتر در این مسیر ظاهر شدیم و توانستیم سایت توان هفت را ایجاد کنیم که در حال حاضر در بستر آن حدود ۸۰ دوره آموزشی وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اضافه شدن نحوه توسعه کسب و کار به آموزش‌ و ارتقای رشد در این زمینه، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا پایان این دوره، یکصد هزار نفر شهروند اصفهانی، آموزش های لازم را دریافت کنند.

* اهمیت آموزش نیروی انسانی توانمند و ماهر

مدیر خانه جوان نیز به عنوان مجری طرح توان هفت در این نشست، اصلاح فرهنگ سرمایه ‌گذاری و ترغیب شهروندان به سرمایه‌ گذاری، ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر و ارتقای کارآفرینی اجتماعی را از اهداف اصلی این پروژه معرفی کرد.

فاطمه اکبرزاده اظهار داشت: طرح توان هفت سعی دارد برای اجزای موجود در اکوسیستم کارآفرینی شبکه ‌گذاری‌ کند که در همین راستا شورای سیاست ‌گذاری از افراد برتر در این زمینه تشکیل شده است.

وی به اهمیت آموزش نیروی انسانی توانمند و ماهر اشاره کرد و گفت: تولید آموزش برای حمایت از اقشار کم برخوردار، برگزاری رویدادهای شهری، راه اندازی باشگاه مشاورین کسب و کار و تقویت بانک محتوای آموزش از اولویت‌ های طرح توان هفت است که امیدواریم در قالب این پروژه، رویدادهای خوبی را در شهر و فضای کاری آن رقم بزنیم.

مدیر خانه جوان با بیان اینکه تمام نهادهای دولتی و غیردولتی برای انجام شبکه سازی با ما همکاری کرده‌ اند، اظهار کرد: ارائه ۳۰۰ ساعت محتوای آموزشی، آموزش هشت هزار و ۵۰۰ شهروند اصفهانی، برگزاری ۵۳ رویداد آموزشی، مشارکت و حمایت استارتاپ ها و معرفی داستان کارآفرینان موفق از جمله اقداماتی بوده که برای بهبود این مسیر انجام شده است.

اکبرزاده با اشاره به فعالیت ۱۲ استارتاپ با کمک خانه جوان، افزود: در سال ۹۷ معلمان کارآفرینی دوره متوسطه در دوره ‌های مختلف آموزش دیدند و حدود ۳۰۰ معلم در شش گروه در این آموزش حضور پیدا کردند که پس از آن شاهد استقبال زیادی از سوی مدیران مدارس بودیم.

به گفته وی، تولید محتوا در حوزه کارآفرینی، توسعه گسترده آموزشی پروژه، توسعه ارتباطات با سایر کلانشهرها و تعامل فعالان و سایر کشورها چشم‌انداز اصلی این طرح است.

اکبرزاده با قدردانی از حمایت های شهرداری برای به نتیجه رسیدن این پروژه خاطرنشان کرد: هزینه آموزش‌ ها در این سایت نسبت به دیگر دوره‌ های مشابه ارزان ‌تر است و شهروندان می ‌توانند با کمترین هزینه از این آموزش ‌ها بهره ببرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز