۲ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در اصفهان شناسایی شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۶:۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۲۳۱۵
۲ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در اصفهان شناسایی شد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی ۲ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در این استان خبر داد و گفت: آزمایش اولیه ویروس جهش یافته انگلیسی در این ۲ نفر مثبت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان: آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آزمایش تعیین توالی این ۲ مورد مشکوک در حال انجام است اما نتیجه تست اولیه آنها با استفاده از کیت های تشخیصی ویژه ای که در اختیار اصفهان قرار گرفت، مثبت بود.

او این ۲ بیمار را یک کودک ۹ ساله و یک فرد بزرگسال معرفی کرد و اظهار داشت: کودک ۹ ساله مبتلا به این ویروس بیمار سرپایی است اما فرد بزرگسال در یکی از بیمارستان های استان بستری است.

نجیمی افزود: دلیل ابتلای این ۲ بیمار به ویروس جهش یافته انگلیسی در حال بررسی است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد.

هفته گذشته نیز یک مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در کاشان گزارش شد.

بر اساس آخرین آمار حدود ۴۴۰ بیمار دارای علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند که حدود ۵۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

همچنین در این استان، شهرستان اردستان در وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۱۵ شهرستان اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، خمینی شهر، خوانسار، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، مبارکه، نجف آباد و نطنز در وضعیت زرد (خطر متوسط) و هشت شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.

از اسفند پارسال تا کنون حدود ۱۵۱ هزار مبتلای قطعی به کرونا، بستری شدن ۷۵ هزار بیمار دارای علائم ابتلا و جان باختن حدود هشت هزار و ۷۰۰ نفر (مشکوک و قطعی) در استان اصفهان ثبت شده است.

بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان در ۲۲ شهرستان زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارند.

نظر شما