مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در گفتگو با برنا اصفهان مطرح کرد:

رصد قهرمانان اصفهان از تمرین تا سکو/ به دنبال افزایش سمن‌های مشاوره در استان هستیم

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۱۲:۳۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۳۱۳۶
رصد قهرمانان اصفهان از تمرین تا سکو/ به دنبال افزایش سمن‌های مشاوره در استان هستیم
مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان اجرا و عملیاتی کردن سند راهبردی استان با شعار «اصفهان الگوی پیشرفت و توسعه ورزش و جوانان کشور است» را از اهم برنامه‌های این اداره در سال 1400 عنوان کرد.

سید محمد طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به مهمترین برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در سال آینده گفت: در بخش ورزش حمایت از توسعه و ساماندهی باشگاه‌های خصوصی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی یکی از موارد مهمی است که آن را دنبال خواهیم کرد.

استفاده از ظرفیت ارزشمند خیران در افزایش سرانه ورزش استان

وی افزود: مورد دیگر در زمینه ارتقای ورزش استان، توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش دولتی، خصوصی و البته ظرفیت ارزشمندی به نام خیران است و تلاش می‌کنیم برای تکمیل، تجهیز و توسعه اماکن ورزشی به‌گونه‌ای عمل کنیم تا رشد قابل‌توجهی را در سرانه ورزش اصفهان مشاهده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر این اداره توجه به رشد و توسعه ورزش در سنین پایه و همچنین توجه به استعدادیابی و نخبه پروری است.

حمایت ویژه از نخبگان ورزش استان

طباطبایی موضوع مهم دیگر در زمینه ورزش استان را ایجاد زیرساخت و بهبود شرایطی برای ورزش کردن مستمر اقشار مختلف مردم دانست و گفت: در نظر داریم به‌گونه‌ای عمل شود که روند توسعه کمی و کیفی را هم در ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و هم در هیئت‌های ورزشی بهبود دهیم لذا برنامه ریزی شده تا برای تحقق این امر از ظرفیت‌های بالقوه در شهرستان‌ها بهره‌گیری بیشتری شود و از نخبگان ورزشی حمایت خاص داشته باشیم.

رصد قهرمان اصفهانی از تمرین و تغذیه تا قهرمانی در مسابقات پیش رو

وی با اشاره به دو رویداد مهم در پیش بودن المپیک توکیو و بازی‌های آسیایی اظهار داشت: طرح رصد و مانیتورینگ قهرمانان از هر جهت موردتوجه است؛ این طرح از اواخر امسال آغاز شد اما سال آینده این رصد و پایش توسعه‌یافته‌تر دنبال می‌شود و در پی آن شرایط قهرمانان استان اصفهان از نظر روحی روانی، تمرین و تغذیه و به‌طورکلی همه مواردی که برای حضور قدرتمند ایشان در این رویدادها نیاز است تحت نظر دائم قرار خواهیم داد.

پیگیری تشکیل ستاد ساماندهی جوانان استان

طباطبایی در ادامه به اهم برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در زمینه جوانان برای سال آینده پرداخت و تصریح کرد: در بخش جوانان پیگیری جلسات ستاد ساماندهی جوانان اهمیت ویژه‌ای دارد لذا در نظر داریم برگزاری و ساماندهی این ستاد بصورت دوره‌ای و مستمر انجام شود.

وی افزود: در این طرح تکالیفی بر عهده دستگاه‌های عضو ستاد گذاشته شده است که توسط اداره کل ورزش و جوانان رصد و پایش می‌شود تا در نهایت این تکالیف و مصوباتی خروجی جلسات به سود جوانان اجرایی و عملیاتی شود.

حمایت از افزایش سمن‌های جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به موضوع مهم افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد در استان اصفهان پرداخت و گفت: وزارت ورزش و جوانان برای استان اصفهان پیش‌بینی کرده بود که تا پایان سال 99 باید 240 سمن را به ثبت می‌رساندیم اما این مهم را در موعد خیلی زودتر یعنی مهرماه سال جاری انجام دادیم.

وی افزود: این در حالی است که همچنان برای سال آینده به دنبال آن هستیم که از تمام جوانانی که می‌خواهند در عرصه‌های مختلف فعالیت اجتماعی داشته باشند حمایت کنیم تا سمنشان را به ثبت برسانند.

آسان‌گیری در ارائه مجوز به سمن‌های تربیتی و مشاوره

طباطبایی با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی مراکز مشاوره در استان اصفهان گفت: امر مشاوره از چالش‌هایی ما بوده و در استان اصفهان کمتر به آن توجه شده است درحالی‌که سال گذشته با انجام بیش از 600 جلسه مشاوره رایگان توسط چند مرکزی که فعال هستند نتایج قابل‌توجهی به دست آمد؛ به همین دلیل در حال پیگیری هستیم که از تحصیل‌کرده‌ها در زمینه مشاوره، روانشناسی و برنامه‌ریزی مدیریت علوم تربیتی حمایتی صورت گرفته شود که بتوانند با سهولت بیشتر مجوز لازم برای تأسیس مرکز خود را دریافت کنند و به‌این‌ترتیب با افزایش تعداد مراکز مشاوره، خدمات‌رسانی بیشتری به مردم استان صورت پذیرد.

اقدام‌های انجام شده در سال جاری

وی همچنین با اشاره به اقدامات مؤثر در جهت توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه ورزشی استان در سال جاری بیان داشت: در این راستا کلنگ زنی 4 پروژه خیر ساز از جمله سالن ورزشی چندمنظوره و سالن کشتی در تیران و کرون، بزرگترین سایت ورزش‌های ساحلی کشور و سالن چندمنظوره در مجموعه کوثر ملک شهر اصفهان را در دستور اجرا داشتیم.

طباطبایی افزود: در همین راستا افتتاح 8 باب زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌ها، افتتاح استخر مهر و ماه تیران و کرون، افتتاح سالن ورزشی دارک در محله زینبیه اصفهان و افتتاح زورخانه شهدای شهراب در شهر زواره نیز مواردی بوده که در طول امسال انجام شده است.

ساخت نخستین پیست دوچرخه‌سواری جاده

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان بیان داشت: آغاز عملیات ساخت نخستین پیست دوچرخه‌سواری جاده در اصفهان به همراه تجهیز و راه‌اندازی 159 باب خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف استان، تشکیل شورای راهبردی ورزش استان و نیز برگزاری جلسه شورای ورزش استان از جمله مواردی بود که توسط این اداره در سال جاری صورت گرفت.

برگزاری 11 دوره مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی استان

طباطبایی با اشاره به تدوین سند راهبردی اداره کل و تهیه برنامه عملیاتی، از برگزاری 11 دوره مجمع انتخاباتی رئیس هیئت‌های ورزشی استان و تشکیل کارگروه‌های اقتصادی ورزشی، باشگاه‌های حرفه‌ای، ستارگان و نخبگان ورزشی و فضای مجازی نام برد و اشاره داشت: در سال جاری دیدار و رایزنی با نمایندگان مجلس در مورد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به همراه برگزاری جلسات مکرر و تلاش برای توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی از محل 27% ارزش‌افزوده جزو امور انجام شده انجام شده است.

جذب اعتبار برای پروژه‌هایی با پیشرفت 90 درصدی

وی به تقدیر و حمایت مالی از 25 نفر از ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک دارند نیز اشاره کرد و گفت: پیاده‌سازی طرح آمایش سرزمین و اولویت‌بندی 16 رشته ورزشی پر مدال در سطح استان، اجرای طرح تعالی سازمانی با ورزش ویژه کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی و تلاش جذب اعتبارات برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های بالای 90% پیشرفت فیزیکی تا پایان دولت تدبیر و امید نیز در سال جاری با جدیت دنبال شد.

برگزاری 600 جلسه مشاوره رایگان برای زوج‌ها

وی از صدور مجوز 3 مرکز مشاوره تخصصی در استان و ارائه بیش از 600 جلسه مشاوره رایگان به زوج‌های استان نیز سخن گفت که از جمله اهم موارد انجام شده اداره کل ورزش و جوانان در سال جاری بوده و تمام آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری کرونا انجام شده‌اند.

دعوت از 146 ورزشکار اصفهان به اردوهای تیم ملی

طباطبایی با اشاره به 103 هزار و 535 ورزشکار سازمان‌یافته در استان از تعداد 146 ورزشکار دعوت شده به اردوهای تیم‌های ملی سخن گفت و افزود: بر اساس آمار تا اسفندماه سال جاری 673 میزبانی استانی، 88 میزبانی (کشوری و لیگ) و 596 اعزام (کشوری و لیگ) نیز انجام شده است که 7 اعزام آسیایی، 8 اعزام جهانی و 8 اعزام بین‌المللی را در پی داشته است.

وی با اشاره به کسب 569 مقام کشوری و لیگ در سال جاری بیان داشت: پنج مقام بین‌المللی، پنج مقام آسیایی و 21 مقام جهانی نیز از دستاوردهای ورزش استان اصفهان در سال 99 بوده است. ضمن اینکه 695 دوره آموزشی برای شهرستان‌ها و هیئت‌های ورزشی استان و 240 کارگاه آموزشی شهرستان‌ها و هیئت‌های ورزشی استان را به دو صورت میزبانی و اعزام برگزار کرده‌ایم.

برگزاری انتخابات مجمع خیرین ازدواج استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان گفت: اجرای طرح رزمایش همدلی طی 10 مرحله با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد استان، برگزاری انتخابات مجمع خیرین ازدواج استان و آغاز به کار رسمی مجمع انجام شده و همچنین برگزاری 65 عنوان جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران، برگزاری 8 عنوان جلسه کمیته‌های ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان استان، برگزاری 37 عنوان جلسه کمیته‌های ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان‌ها و برگزاری 250 عنوان کارگاه آموزشی با موضوع ازدواج و تعالی خانواده در سطح استان را در دستور کار داشتیم که به نحو احسن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، انجام تعداد زیادی از فعالیت‌های ورزشی در سال 1399 قابل‌اجرا نبود و یا کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز