رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

۶۷۲۲ زندانی به مرخصی نوروزی رفتند

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۱۰:۵۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۸۴۵۴
۶۷۲۲ زندانی به مرخصی نوروزی رفتند
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: حدود نیمی از زندانیان استان اصفهان، نوروز ۱۴۰۰ را در کنار خانواده‌های خود سپری کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، محمدرضا حبیبی، اظهار کرد: هر ساله در آستانه فرا رسیدن عید نوروز بخشنامه‌ای از سوی رئیس محترم قوه قضائیه به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود که طی آن شرایط قانونی اعطای مرخصی نوروزی به تعدادی از زندانیان اعلام می‌شود.

وی افزود: در ایام نوروز امسال نیز ۶۷۲۲ نفر از زندانیان استان اصفهان مشمول این بخشنامه گردیدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: از این تعداد ۳۷۳ نفر با دارا بودن شرایط بهره‌مندی از مرخصی پایان حبس از زندان آزاد خواهند شد.

وی با اشاره به این که اعطای این گونه مرخصی‌ها با هدف کاهش قسمتی از رنج و آلام خانواده‌های زندانیان صورت می‌پذیرد گفت: بر اساس رسم دیرینه، هموطنان، نوروز را در کنار خانواده خود و با انجام صله رحم می‌گذرانند و با این اقدام این تعداد زندانی که نزدیک به نیمی از زندانیان استان اصفهان هستند، ایام نوروز را در کنار خانواده‌های خود سپری می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: در دو سال گذشته یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بوده که علاوه بر عفوها و اعطای مرخصی‌ها، استفاده از پابند الکترونیکی نیز تأثیر به سزایی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته و این امر در سال پیش رو با جدیت بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: استفاده از پابند الکترونیکی باعث می‌شود افرادی که شرارت یا سابقه کیفری خاصی ندارند به زندان وارد نشوند و دوران حبس خود را در منزل بگذرانند.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این عفوها و مرخصی‌ها و موارد مشابه به هیچ وجه شامل سارقان سابقه‌دار، افراد شرور، کلاهبرداران عمده و کسانی که مرتکب جرایم جنایی می‌شوند نخواهد شد.

نظر شما