شیرین طغیانی:

معماران مهم‌ترین افرادی هستند که می‌توانند بافت‌های تاریخی را حفظ کنند

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۶:۴۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۰۳۶۳
معماران مهم‌ترین افرادی هستند که می‌توانند بافت‌های تاریخی را حفظ کنند
رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با تعهد معماران می‌توان در فضاهای مختلف از شکل‌گیری اتفاقات بد برای آثار تاریخی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ شیرین طغیانی امروز (یکشنبه 5 اردیبهشت ماه) در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی «روز معمار»، اظهار کرد: امیدوارم معماران در انجام مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند موفق باشند زیرا معماری یکی از مهمترین جلوه‌های تمدن بشری در طول تاریخ بوده و در آینده بازهم شاهد این هنر خواهیم بود.

وی افزود: معماران در این رابطه ارزش آفرینان واقعی حوزه‌های کالبدی و فرهنگی هستند و در تجلی کالبدی جلوه‌های فرهنگی جوامع نقش مؤثری دارند؛ حذف معماری و ارزش‌های ویژه آن از تاریخ بشری باعث حذف قسمت‌های اعظمی از ذخایر مادی و معنوی جهان خواهد شد.

رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معماران مهم‌ترین افرادی هستند که می‌توانند بافت‌های تاریخی را حفظ کنند، تصریح کرد: با وجود سهل انگاری‌هایی که از سوی مدیریت شهری در قبال میراث تاریخی می‌شود، معماران باید با تعهد کامل از شکل‌گیری اتفاقات ناشایست برای آثار تاریخی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: پشت تمامی اتفاقاتی که اکنون در شهر شاهد هستیم تفکر یک معمار وجود دارد و اگر معماران در قبال بناهای تاریخی شهر تعهد و احترام قائل شوند، قطعاً شاهد اتفاقاتی نظیر آنچه در کوچه سعدی، کوچه پشت مطبخ، هتل چهارباغ و گذر آقا نور الله نجفی رقم خورد، نخواهیم بود.

نظر شما