سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان تشریح کرد:

شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان اصفهان

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۵:۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۰۸۷۹
شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان اصفهان
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان در خصوص شیوه برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان اصفهان، گفت: در این زمینه تصمیم گرفته شد که مراسم به صورت محدود از نظر تعداد و در فضای باز و در بازه زمانی حداکثر ۲ ساعت برگزار شود و محدودیت تردد شبانه در این سه شب لغو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت‌الله غلامی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان اصفهان، اظهار کرد: آمار مبتلایان در استان اصفهان همچنان صعودی است و در وضعیت قرمز قرار داریم. تعداد بیماران مبتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در استان نسبت به اوایل فروردین ۵ تا ۷ برابر افزایش یافته است؛ البته ورودی‌های استان به شدت کنترل و از وارد شدن خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعت فعالیت مترو را کاهش دادیم و اگر لازم باشد مترو را به صورت کامل تعطیل می‌کنیم، افزود: برای اینکه بار حمل و نقل عمومی کم شود طرح زوج و فرد لغو شد. با این کار ممکن است بار ترافیکی بیشتر شود، اما قطعاً استفاده از وسایل نقلیه شخصی ایمنی را بالا می‌برد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان تصریح کرد: پیشنهاد لغو همه سفرها به استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و برعکس و همچنین و توقف کامل پروازها و تعطیلی پایانه‌ها به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه شده است.

غلامی در ادامه تاکید کرد: استان‌های یزد و کرمان هم باید محدودیت سفر به استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان را اعمال کنند تا از شیوع کرونا ویروس کاسته شود، اگر این دو استان ممنوعیت را اعمال نکنند سفرها از اصفهان به کرمان و یزد نیز محدود می‌شود؛ اگر این پیشنهاد قبول شود تا حد قابل توجهی از ورود ویروس کرونای جهش یافته هندی به استان اصفهان پیشگیری خواهد شد.

وی در خصوص میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان اصفهان، اظهار کرد: در برخی موارد مانند استفاده از ماسک رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۹۰ درصد می‌رسد، اما میزان رعایت‌ها در برخی موارد از جمله در مراکز خرید، برگزاری برخی مراسم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان مناسب و کافی نیست.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان در خصوص تاب‌آوری اصناف در زمینه رعایت محدودیت‌های اعمال شده برای آن‌ها، خاطرنشان کرد: کسی که باید در این زمینه اعلام پایان تاب آوری کند، کادر درمان است و همه باید تابع مصوبات ستاد کرونا باشند تا بتوانیم بیماری کووید ۱۹ را کنترل کنیم.

غلامی افزود: در این زمینه تصمیم گرفته شد که مراسم به صورت محدود از نظر تعداد و در فضای باز و در بازه زمانی حداکثر ۲ ساعت برگزار شود و محدودیت تردد شبانه در این سه شب لغو خواهد شد.

وی در خصوص ادامه و تشدید محدودیت‌ها در وضعیت بحرانی استان اصفهان، اضافه کرد: تمام محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل و مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان اصفهان تا زمانی که رنگ‌بندی به نارنجی، زرد و یا آبی تغییر نکند، قطعاً ادامه دارد و همه موظف به رعایت آن هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز