مدیر متالورژی ثانویه شرکت فولاد مبارکه خبر داد؛

ثبت ۷۰۰ هزار تن تختال ماهانه در فولاد مبارکه بدون هیچ تجهیز جدیدی یک دستاورد است

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۱:۲۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۱۷۹۴
ثبت ۷۰۰ هزار تن تختال ماهانه در فولاد مبارکه بدون هیچ تجهیز جدیدی یک دستاورد است
مدیر متالورژی ثانویه با اشاره به ثبت رکورد تولید بیش از 700 هزار تن تختال در فروردین ماه 1400 گفت: ثبت این رکورد مستلزم تولید 125.5 ذوب به طور متوسط در روز است که میزان مهم و قابل توجهی در صنعت فولاد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مسیب فتاح المنان درباره رکورد تازه شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه موفق شد در فروردین ماه سال جاری، رکورد تولید بیش از 700 هزار تن تختال را در ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مداوم به ثبت رساند که نسبت به رکورد قبلی (662 هزار تن در اسفندماه 99) رشد 38 هزار تنی را نشان می‌دهد. همچنین این مقدار نسبت به زمان مشابه سال گذشته نیز افزایش بیش از 60 هزار تنی داشته است.

وی با اشاره به تفاوت یک روزه اسفند 99 و فروردین 1400، افزود: میانگین ذوب روزانه برای تولید این حجم از تولیدات در اسفندماه برابر با 122.2 ذوب بود که در فروردین ماه به 125.5 ذوب در روز افزایش یافت. باید توجه داشت که این مقدار افزایش تولید مهم و قابل توجهی است.

مدیر  متالورژی ثانویه فولاد مبارکه تصریح کرد: این افزایش تولید در حالی است که هیچ تجهیز جدیدی در این ناحیه افزوده نشده و صرفا با افزایش آماده به کاری تجهیزات، بهبود فرآیندها، کاهش ضایعات و مدیریت و کاهش زمان های توقف در انتظار بخش های بالادست و پایین دست ناحیه محقق شده است.

فتاح المنان با بیان اینکه در تولید ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه  منابع انسانی نقش محوری دارند ، گفت: هماهنگی و همکاری خیلی خوب بین پرسنل این ناحیه در مقابل مشکلات مختلف از جمله خرابی ها و عیوب تجهیزات، کنترل و کاهش ضایعات و تنظیم دقیق زمان  بین فرآیندهای پیوسته درون ناحیه و استفاده بهینه از کوچکترین زمانها، در نهایت منجر به ثبت رکورد قابل توجه تولید 700 هزار تن تختال در فروردین ماه شد.

وی خاطرنشان کرد: ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه تقریبا یک خط تولید تقریبا پیوسته است  که از حمل مواد آغاز و به ریخته گری و انبار تختال ختم می‌شود. . در هر کدام از مراحل این خط تولید اگر اتفاقی رخ دهد که منجر به خروج موقت تجهیز از خط تولید شود، روی در خط بودن سایر تجهیزات و نهایتا تولید محصول اثر منفی می گذارد. در همین راستا با افزایش ظرفیت بافرینگ (ذخیره‌سازی) ذوب، توقفات پایین دست و بالادست را کنترل کرده و مانع از تاثیر منفی این خروج تجهیزات  بر میزان تولید ناحیه شدیم.

مدیر  متالورژی ثانویه فولاد مبارکه در نهایت از تلاش همه پرسنل این ناحیه و سایر بخش‌ها که در ثبت این رکورد جدید و مهم دست داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما