معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان:

برقِ مشترکان پر مصرف قطع می شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۴:۴۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۳۳۹۷
برقِ مشترکان پر مصرف قطع می شود
شهروندان برای اطلاع از برنامه و ساعت خاموشی محل سکونت خود، وارد سایت توزیع برق شهرستان اصفهان شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمدرضا نوحی معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: شهروندان برای اطلاع از برنامه و ساعت خاموشی محل سکونت خود با استفاده از رمز رایانه‌ای که در قبوض برق وجود دارد، می‌توانند وارد سایت توزیع برق شهرستان اصفهان به آدرس http://www.eepdc.ir شوند و روز و ساعت خاموشی محل زندگی خود را مشاهده کرده و بر همان اساس برنامه‌ریزی کنند.

او با بیان اینکه به دلیل کاهش تولید نیروگاه‌های برقآبی در کشور و کمبود برق برنامه (مدیریت بار) از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است، افزود: فصل گرما امسال از خردادماه شروع شده و این امر مدیریت بار را ضروری می‌سازد، از این رو شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع استان و شهرستان اصفهان و توزیع برق چهارمحال و بختیاری برنامه‌هایی برای مدیریت بار دارند.

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: برنامه ساعات خاموشی مشترکان صنایع بزرگ را با پیامک اطلاع رسانی خواهیم کرد، اما درمورد مشترکان خانگی با توجه به حجم بالای این بخش ارسال پیامک مقدور نیست.

نوحی با بیان اینکه برنامه قطعی برق به بیمارستان‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود، درباره برخورد با مشترکان پرمصرف، گفت: مشترکان پرمصرف دیماندی تا ظرفیتی که برق خریداری کردند در فصول غیر از تابستان اگر بیش از حد برق مصرف می‌کردند، جریمه می‌شدند، اما اکنون با توجه به برنامه مدیریت بار در کشور و استان مشترکانی که بیش از حد دیماندی برق مصرف کنند برقشان قطع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تابستان امسال جریمه نقدی نداریم و برق پرمصرف‌ها قطع می‌شود، اضافه کرد: ادامه طرح مدیریت بار و خاموشی‌ها که از یکم خرداد آغاز شده بیشتر به شرایط آب و هوایی و پیک شبکه وابسته است و هنگامی که از پیک گذر کنیم خاموشی‌ها کم می‌شود، اما شواهد نشان می‌دهد تا ۱۵ شهریور این شرایط ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ساعات پیک مصرف از ۱۱ قبل از ظهر تا ۱۷ بعد از ظهر و ۲۰ تا ۲۳ شب است، ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود برای مصرف بهینه برق در این ساعات از وسایل برقی پرمصرف مانند ماشین ظرفشویی، لباسشویی و کولر کمتر استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز