مشارکت مردم در انتخابات، در گروی اطلاع رسانی صحیح برنامه‌های نامزدها است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۲:۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۶۰۷۵
مشارکت مردم در انتخابات، در گروی اطلاع رسانی صحیح برنامه‌های نامزدها است
عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان گفت: مردم استان با بینشی که نسبت به مشکلات اصلی خود دارند، در انتخابات شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سالک در نشست خبری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر اظهار داشت: انتخابات ۱۴۰۰ از یک حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. این انتخابات آغازی بر تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و ترسیم یک حرکت انقلابی و جوانگرا در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی است. مطابق با محورهای این بیانه، دولت آینده باید جوان، حزب‌اللهی، کارامد و انقلابی باشد.

وی افزود: امروزه حضور بیگانگان در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی شکل بیشتری به خود گرفته، به خصوص بعد از ابتذال دموکراسی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود داشت. اکنون دشمنان در حال پمپاژ ناامیدی، یاس و ناکارمدی بین ملت هستند و این در حالیست که جمهوری اسلامی به دستاوردهای بسیار عظیمی در زمین و هوا و دریا دست یافته است. برای مثال در تولید هواپیما دو زیستی تمام کامپوزیت، چهارمین کشور جهان هستیم. نخبگان کشور و شرکت‌های دانش بنیان تحولات بزرگی را رقم زده‌اند.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان با بیان اینکه مردم از قدرت تشخیص بالایی برخوردار هستند گفت: آنها به این هفت نامزد نگاه می‌کنند و می‌بینند که کدامشان چه قول‌ها و وعده‌هایی می‌دهند. آنها به وعده‌های پوپولیستی توجهی ندارند. برنامه‌های کاندیداها در خصوص رفع فقر و بیکاری، تورم و تحریم باید اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: برآورد من از حضور مردم استان اصفهان در انتخابات مثبت است. مردم استان در همه عرصه‌ها پیشکسوت حرکت‌های انقلابی هستند اما مسائلی همچون آب، خواسته همه مردم استان است. همچنین آمار بیکاری در استان ۲.۵ درصد بیشتر از سایر استان‌ها است. تولیدکنندگان اصفهانی هم برای دریافت مواد اولیه دچار مشکل هستند. با همه این مشکلات اما مردم می‌دانند با انتخاب یک فرد ولایی و انقلابی در سمت ریاست جمهوری، اراده‌ای برای حل مشکلات مردم بوجود می‌آید.

حجت‌الاسلام سالک اضافه کرد: مجمع نیروهای انقلاب اسلامی فرایندی را تعریف کردند و سیزده نفر برای شورای شهر اصفهان برگزیده خواهند شد. از بین بیش از ۵۰۰ نفر نامزد، حدود ۱۴۶ نفر در چرخه اولیه فرایند انتخاب مجمع نیروهای انقلاب قرار گرفتند. بعد از این مرحله معیارهایی برجسته شد، مصاحبه‌هایی انجام شد و افرادی که در مسائل مختلف شهری آشنایی دارند و شخصیت‌هایی از اساتید دانشگاه معرفی شد و در نهایت ۲۱ نفر از اساتید دانشگاه‌های معتبر و فعالان شهری انتخاب شدند، به سه گروه ۷ نفره تقسیم بندی شدند و با ۱۴۶ منتخب مصاحبه‌هایی انجام دادند. در نهایت ۵۲ نفر تا کنون برگزیده شدند و در مرحله آخر، سیزده نامزد نهایی لیست مجمع نیروهای انقلاب انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه لیست نهایی تا ۱۴ خرداد ماه اعلام خواهد شد گفت: این لیست باید تا چهارم خرداد آماده می‌شد، اما برخی نامزدهای دچار گرفتاری‌هایی از جمله کرونا و مسائل دیگر شدند که فرایند گزینش را به تعویق انداخت.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان ‌‌‌با تاکید بر اینکه اصفهان قطب و نگین فرهنگی جهان است تصریح داشت: بزرگترین سرمایه‌های میراث فرهنگی در استان اصفهان واقع است. تنها در شرق اصفهان، هزاران میراث فرهنگی وجود دارد که بعضا در شرف خرابی است. خشک شدن زاینده رود و تالاب گاوخونی موجب شکست زمین شده است و ما نگرانیم که آثار فرهنگی ما دچار خسارت شود. رویکردی که رئیس جمهور برای بحران آب زاینده رود پیش روی خود دارد نیز رویکردی قوی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت یازدهم و دوازدهم مصوبات خود را اجرا می‌کرد، زاینده رود به این روز نمی‌افتاد. بهانه‌هایی که برای وضعیت این روزهای زاینده رود رقم خورده، قابل قبول نیست بنابراین بعید است در روزهای باقی مانده دولت، انتقال آب به فلات مرکزی صورت بگیرد. اقای اردکانی وعده انتقال آب به فلات مرکزی ایران را به خوبی تشریح کردند اما ۵ میلیون ساکن استان اصفهان، نگران آب شرب خود هستند و می‌خواهند این آب در زاینده رود جریان یابد. انتقال آب به فلات مرکزی اگرچه خکب است، اما انحرافی در خواسته مردم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالک افزود: استان اصفهان بعد از تهران بیشترین مالیات را می‌دهد و کمترین بازگشت را به خود می‌بیند. حدود بیست درصد از مالیات بازگشت داده شده اما این اصلا برای مشکلات استان کافی نیست. از نمایندگان فعلی مجلس تقاضا داریم که راهی که ما آغاز کردیم را ادامه دهند و خواستار بازگشت بیشتر مالیات به استان باشند.

وی در خصوص درگیری‌ها میان استان‌ها با توجه به وضعیت انتقال آب رخ داده گفت: ما هیچ اختلافی با مردم سایر استان‌ها نداریم و بسیاری از مردم متولد در استان‌های همجوار، اکنون ساکن استان اصفهان هستند. افرادی وجود دارند که مدام به دنبال درگیری با مردم سایر استان‌ها هستند که این مشکل باید برطرف شود. متاسفانه در طول چهارده سال خشکسالی در اصفهان، شیرازه زندگی کشاورزان و باغداران اصفهان از هم پاشید. بزرگترین محصول کشاورزی شرق استان، پنبه بود که امروزه دچار وضعیت‌های بحرانی شده است. بحران آب به حدی است که از دوازده سفره آب زیرزمینی استان، ۸ مورد خشک شده است.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان ادامه داد: شورای محترم نگهبان این بار برای تایید صلاحیت‌ها، مبنا را بر تشکیل پرونده‌ها از مراجع مختلف گذاشتند. بنابراین مصحلت اندیشی صورت نگرفته است که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. برخی از ایشان درخواست کرده بودند که با حکم حکومتی، زمینه را برای ورود افراد بیشتر به چرخه انتخابات فراهم کنند اما ایشان کوچکترین توجهی به این افراد نداشت.

وی بیان داشت: در نگاه اول، این رد صلاحیت‌ها می‌تواند به کاهش مشارکت در انتخابات بیانجامد؛ اما در صورت اطلاع رسانی مستند و درست برنامه‌های کاندیداها، رفته رفته مشارکت بیشتر خواهد شد. به نظر می‌رسد آماری بالای ۴۰ میلیون مشارکت در این دوره انتخابات داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز