دبیر کارگروه پیشگیری از کرونای اداره‌کل بهزیستی اصفهان:

سه‌هزار و ۷۰۰ مددجوی بهزیستی در اصفهان واکسن کرونا دریافت کردند

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۵:۳۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۷۳۹۱
سه‌هزار و ۷۰۰ مددجوی بهزیستی در اصفهان واکسن کرونا دریافت کردند
دبیر کارگروه پیشگیری از کرونای اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: تاکنون واکسیناسیون نوبت اول سه هزار و ۷۱۲ نفر از مددجویان مقیم در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان اصفهان به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛  پژمان پورشبانان دبیرکارگروه پیشگیری از کرونای اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: واکسیناسیون مددجویان زیرپوشش مراکز شبانه‌روزی بهزیستی شامل سالمندان، معلولان جسمی، ذهنی، بیماران اعصاب و روان و کارکنان شاغل در این مراکز از اسفند سال گذشته آغاز شد و روز گذشته به اتمام رسید.

او با اشاره به واکسیناسیون صددرصدی مددجویان واجدشرایط با رضایت خانواده‌ها و کارکنان شاغل در این مراکز اظهار کرد: بخش کمی از ظرفیت واکسن نوبت اول برای افرادی که واکسن نزده‌اند، محفوظ مانده است.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان افزود: واکسیناسیون در واحد‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان با همکاری معاونت بهداشتی این دانشگاه‌ها بطور کامل و بر طبق روال صورت گرفت.

او به دستور کار قرار گرفتن واکسیناسیون نوبت دوم این مددجویان اشاره کرد و گفت: برای واکسیناسیون کارکنان شاغل در بخش مراقبت در منزل، کارکنان و مددجویان بالای ۱۸ سال در مراکز روزانه توانبخشی، خانه‌های کودک و نوجوان و مراکز زنان بی‌سرپرست نیز مکاتبات لازم با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است.

دبیرکارگروه پیشگیری از کرونای اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وضعیت فعلی مراکز زیرپوشش بهزیستی با توجه به آخرین رنگ‌بندی کرونایی گفت: محدودیت‌های اصلی ما مربوط به وضعیت قرمز و نارنجی است و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در این شرایط در رابطه با پذیرش و ملاقات خانواده‌ها با مددجویان اعمال می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر تاحدودی شرایط بهتر شده است، ولی باز هم به‌شرط رعایت شیوه نامه ها و حداقل امکان ممکن اجازه پذیرش و ملاقات در مراکز شبانه‌روزی داده می‌شود.

پورشبانان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا تا حدودی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد گفت: الان در تمام مراکز همه به وظایف خود آشنا هستند و دقت‌نظر‌ها بالا رفته است و براین اساس تاکنون کمترین تلفات در خصوص مرگ و میر ناشی از کرونا در مراکز بهزیستی اصفهان روی داده است.

حدود ۱۰۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.

 

نظر شما