مرداد سختی پیش روست! / بیمارستان های امین و خورشید ریفرال کرونا هستند

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۳:۳۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۳۵۳۶
مرداد سختی پیش روست! / بیمارستان های امین و خورشید ریفرال کرونا هستند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بااشاره به اینکه مرداد سختی پیش روست، گفت: شهرستان اردستان در وضعیت خطرناک و بحرانی کرونا قرار دارد و در حال حاضر بیمارستان های امین و خورشید ریفرال کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، بهروز کلیدری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به افزایش ناگهانی موارد سرپایی کرونا اظهار کرد: در شبانه روز گذشته تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا به هزار نفر رسید و تعداد بیماران بستری به یک هزار و ۴۰ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه از امروز شهر اصفهان در وضعیت قرمز کرونا  قرار گرفته است، افزود: از این هفته بیمارستان‌های ریفرال را افزایش داده‌ایم، بیمارستان امین به عنوان بیمارستان اصلی معرفی شده و بیمارستان خورشید هم از دیروز وارد مدار شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان‌های خیریه‌ای و تأمین اجتماعی را نیز در صورت نیاز طی چند روز آینده به مدار وارد می‌شود ضمن اینکه در حال حاضر ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی بستری است.

کلیدری با اعلام اینکه تا آن جا که بشود بیمارستان الزهرا را وارد مدار خدمت رسانی به بیماران کرونایی نخواهیم کرد، گفت: کادر درمان خسته شده است و شرایط نگران کننده است، کادر درمان با نهایت توان ایستاده‌اند اما شرایط عادلانه نیست.

بستری ۱۱۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان

وی با بیان اینکه طی ۱۶ ماه گذشته ۱۱۲ هزار بیمار را در بیمارستان‌های خود بستری کرده‌ایم، تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار بیمار را از دست داده‌ایم که هفت هزار نفر مثبت کرونا بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه طی چند ماه گذشته و با توجه به پیک چهارم در فروردین ماه که به روزی دو هزار و ۸۰۰ بیمار بستری رسیدیم، گفت: از آن زمان هیچ گاه تعداد بیماران از ۸۰۰ نفر کمتر نشد و این در حالی است که در پیک‌های قبل به ۳۰۰ الی ۴۰۰ مورد رسیده بودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر می‌توان گفت که طی چند روز اخیر روزانه ۱۰۰ نفر به بیماران بستری اصفهان اضافه شده است، گفت: پیش بینی ما افزایش چشمگیر بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

کلیدری با اشاره به اینکه شهرستان اردستان در حال حاضر در شرایط بسیار خطرناک شیوع کرونا است، تصریح کرد: از هر یک هزار نفر ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی می‌شود.

پیش بینی بستری دو هزار بیمار مبتلا به کرونا طی چند روز آینده

وی با بیان اینکه برآورد ما بستری دو هزار بیمار کرونای طی چند روز آینده است، ادامه داد: از این رو به همه شهرستان‌ها اعلام آماده باش داشته ایم که در صورت داشتن یک بیمارستان بخش‌های ویژه و در صورت داشتن دو بیمارستان یک بیمارستان را به عنوان ریفرال کرونا در نظر بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مرداد سختی را در حوزه درمان پیش‌بینی می‌کنیم، ابراز داشت: در ساعاتی با افزایش بیماران در صف دریافت خدمات رو به رو می‌شویم که این امر خطرناک است.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های ما افزایش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا بوده است، افزود: خوشبختانه طی پنج ماه اخیر شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری بودیم.

کلیدری با بیان اینکه در موج سوم تا ۷۰ مرگ را هم تجربه کردیم، گفت: خوشبختانه حداکثر فوتی‌های پیک چهارم ۴۰ نفر بوده است و امیدواریم در پیک پنجم نیز چنین شرایطی را داشته باشیم.

۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در اصفهان تزریق شد

وی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون از اواخر بهمن آغاز شد، گفت: ۲۷۸ هزار نفر در نوبت اول و ۱۱۹ هزار نفر مرحله دوم را انجام دادند و مجموعاً ۴۰۰ هزار نفر را واکسینه کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ورودی واکسن در حد قابل قبول نیست، اضافه کرد: آمار واکسیناسیون بسیار پایین است ،۶۸ درصد گروه سنی ۸۰ سال به بالا، ۶۹ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال، ۶۵ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال و تنها ۱۲ درصد گروه سنی ۶۵ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: چنانچه واکسن در اختیار استان قرار بگیرد امکان واکسیناسیون را داریم و می‌توانیم پوشش مناسب‌تری را داشته باشیم.

کلیدری ابراز داشت: هر چقدر واکسیناسیون با سرعت انجام شود مرگ و میر را کاهش خواهیم داد.

کلیدری با بیان اینکه تاکنون تنها ۲.۳۶ درصد از جمعیت استان اصفهان در برابر کرونا واکسینه شدند. اضافه کرد: از نظر واکسیناسیون شرایط خوبی را نداریم و باید در حال حاضر حداقل ۵.۶ درصد جمعیت استان واکسینه شده باشند.

وی در خصوص چرایی عدم بکارگیری تمام ظرفیت بیمارستان امین برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ابراز داشت: این امر به دلیل اجرای عملیات عمرانی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم واکسیناسیون صورت گرفته در برابر دلتای هندی تأثیر گذار است یا خیر ادامه داد: برای این امر نمی‌توان پاسخ قاطعی داد اما تأثیر واکسیناسیون را در همه کشورها دیده‌ایم.

قطعی برق چالش جدی این روزهای بیمارستان‌های اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه قطعی برق چالش جدی در حوزه بیمارستان‌ها است، ادامه داد: بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند و دستگاه‌های حساس نیز ظرفیت نگهداری برق را دارند، تمام بیمارستان‌ها ژنراتور دارند اما باید توجه داشت که منابع تغذیه بیمارستان‌ها باید دوگانه شوند و فیدر داشته باشند که بتوان از دو پست برق برای این مراکز استفاده کرد.

وی اضافه کرد: چرخه قطع برق در شهرهای به گونه‌ای است همزمان دو پست منبع تغذیه کننده قطع نمی‌شود که در اصفهان چنین ظرفیتی را داریم و بیمارستان‌های چنین ظرفیتی را دارند اما در شهرستان‌ها بیمارستان‌ها تک فیدر هستند و جلساتی را با مدیریت بحران برای حل این چالش داشته‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز