همراه با سرزمین خیال"۲"

رنگ و بوی جشنواره فیلم کودم و نوجوان در چهارباغ عباسی / چشم روشن دلان به سینمای کودک روشن شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۲:۲۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۴۵۱۹۵
بسته خبری "سرزمین خیال" همراه با روز‌های سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، از آنچه در جشنواره 34 میگذرد، خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، در سومین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، پروانه‌های رنگارنگ بر بالین کودکان بیمارستان حضرت امام حسین به رقص در‌آمدند و آواز سی و چهارمین جشنواره المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به گوش کودکان رسید.

WhatsApp Image 2021-10-11 at 13.31.49

همچنین کودکان روشن دل با چشم دلشان به تماشای دو فیلم "یدو" و "بام بالا" در پردیس سینمایی ساحل نشستند. این دو فیلم توسط گروه فرهنگی هنری سوینا برای روشن دلان آماده سازی شده است.

 اصفهان در بعد از ظهر سومین روز از برگزاری جشنواره سی و چهارم میزبان عوامل فیلم سینمایی "لیپار" به کارگردانی حسین ریگی بود که با حضور امین میری، حسین ریگی و بازیگران نوجوان این فیلم، همراه با اهالی فرهنگ و هنر در سالن پردیس سینمایی ساحل اکران شد.

نشست خبری فیلم سینمایی

بازیگران نوجوان فیلم سینمایی "لیپار" که از بومیان سیستان و بلوچستان بودند با لباس محلی خورد وارد خانه جشنواره در اصفهان شدند.

نشست خبری فیلم سینمایی

نوجوانی؛ جدال رسیدن به رویاها

پس از اتمام فیلم کارگردان این فیلم جذاب، حسین ریگی، در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: فیلم لیپار نگاهی اجتماعی و عاشقانه به سیستان و بلوچستان است. رویاپردازی و تخیل نوجوانی که در جدال رسیدن به رویاهای خویش است.

وی در ارتباط با چالش‌های این فیلم اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان آفتاب بسیار زود غروب میکند. زمانی که هوا برای فیلمبرداری مناسب بود آفتاب غروب می‌کرد یعنی ساعت 4 بعد از ظهر و این موضوع بشدت برای ما چالش بود.

این کارگردان در ارتباط با کار کردن با بازیگران بومی، افزود: در دهه 60، 70 و اوایل 80، استعداد های بازیگران شهرستانی نادیده گرفته شد و خشک شدند. اما شرایط در زمان کنونی فرق میکند. اینترنت هست و شرایط بسیار بهتر شده است.

وی تصریح کرد: امین میری به هیچکدام از بچه ها قول نداد ولی بسیار تلاش کرد که این کودکان به آرزوهایشان برسند. هم من و هم آقای میری تا دیده شدن این کودکان پشتشان خواهیم بود.

همزمان با برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، در محور فرهنگی چهارباغ غرفه‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان وجود داشت که حال و هوایی تازه و زیبایی به چهارباغ می‌بخشید.

نظر شما