استاندار اصفهان: روابط متقابل فرهنگی اصفهان و بیروت در شرایط عمومی منطقه کارآمد است

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۰:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۸۵۰۳
استاندار اصفهان: روابط متقابل فرهنگی اصفهان و بیروت در شرایط عمومی منطقه کارآمد است
استاندار اصفهان در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان گفت: لازم است اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، توسعه روابط و مناسبات با لبنان از ظرفیت های ممتاز فرهنگی و هنری خود نهایت بهره لازم را اخذ نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، استاندار اصفهان در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان اظهار داشت: ضرورت گسترش رابطه فرهنگی بین ایران و لبنان امری با اهمیت و راهبردی است.

وی در این نشست در مورد راهکارهای تقویت زمینه های فرهنگی و هنری با محمد مرتدا و هیات همراه به گفتگو، تشریک مساعی و رایزنی پرداخت.

سیدرضا مرتضوی روابط دوستانه و خوب دو کشور را پایه‌ای برای توسعه همه‌جانبه مناسبات برشمرد و خاطر نشان ساخت: روابط همه جانبه ایران و لبنان خصوصا روابط متقابل فرهنگی این دو کشور بالاخص اصفهان و بیروت بسیار در شرایط عمومی منطقه کارآمد و حایز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در استان اصفهان، ضمن اشاره به اراده جدی برای توسعه روابط و همکاری‌ها میان ایران و لبنان اظهار امیدواری کرد: مردم ایران و لبنان در زمینه تاریخی و ادبی، معماری و هنر و … بتوانند در هم افزایی یکدیگر به خلق شرایط و آثار تاثیر گذار و قابل توجه نائل شوند.

محمد مرتدا وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار آثار باستانی، ابنیه تاریخی اصفهان را بسیار زیبا، غیر قابل توصیف و جذاب برشمرد و بیان داشت:‌ اصفهان تجلیگاه زیبایی های شگفت انگیز از واقعیات جاری است.

وی، ضمن یادآوری این نکته که بی اغراق اصفهان جز زیباترین و پرجاذبه ترین شهرهای ایران و جهان است، تصریح کرد: اصفهان چون ستاره ای درخشان در آسمان فرهنگ و ادب، اسلام و ایران درخشش داشته و جلوگاهی بی بدیل از تعامل، گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی ساکن در آن است.

وزیر فرهنگ لبنان، در ادامه با تاکید بر قدمت جاذبه‌های گردشگری اصفهان، خاطر نشان کرد: این پیشینه و آثار برجای مانده از آن، فرصت بی نظیری برای تعامل دوسویه میان اصفهان و بیروت در خصوص توسعه گردشگری پایدار را به نحو موثر و کارآمد فراهم می سازد.

شایان ذکر است، مرتضوی، همگام با هیات لبنانی پس از بازدید از منزل استاد بدرالسما و مشاهده آثار فاخر این هنرمند پرآوازه، میهمانان لبنانی را در ضیافت ناهار پذیرا شد.

انتهای پیام

نظر شما