تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان

کمبود زمین و پارکینگ هواپیما مشکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۲:۳۱:۵۱
کد خبر: ۴۱۸۳۶۴
کمبود زمین و پارکینگ هواپیما مشکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: آسمان اصفهان یکی از پیچیده ترین ترمینال های هوایی کشور است و فرودگاه شهید بهشتی آن با مشکل کمبود زمین و پارکینگ هواپیما مواجه است.

به گزارش برنا از اصفهان ،رحمت الله مه آبادی شامگاه چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل فرودگاه استان اصفهان افزود: امیدواریم با همکاری بخش نظامی مشکل این فرودگاه را در زمینه کمبود زمین و عرصه برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه آسمان اصفهان یکی از پیچیده ترین ترمینال های هوایی کشور است،اظهار کرد:برای داشتن آسمانی ایمن باید تحولات ساختاری و تسهیلات لازم پروازی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت:این فرودگاه در سالجاری رتبه های سوم کشور را در جابه جایی مسافر داخلی و خارجی به دست آورد.

مه آبادی با بیان اینکه اردیبهشت ماه از فصول کم مسافر در صنعت هواپیمایی محسوب می شود،اظهار کرد:فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در اردیبهشت ماه سالجاری نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد را تجربه کرده است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: آمار مسافر فرودگاه شهید بهشتی در مجموع 22 درصد رشد داشته است.

وی گفت: جابه جایی مسافران داخلی فرودگاه شهید بهشتی در سال جاری 16 درصد و جابه جایی مسافران خارجی 49 درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد تهران پر ترافیک ترین فرودگاه کشور است، گفت:رشد ترافیک هوایی و جابه جایی مسافر این فرودگاه در سال گذشته 6.3 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد:فرودگاه های کشور به سرعت در حال رشد است و همزمان با رشد آنها باید زیرساخت ها هم توسعه پیدا کند.

مه آبادی گفت: دو باند بسیار خوب و با کیفیت عالی در فرودگاه اصفهان وجود دارد اما در حوزه ترمینالی ضعیف است و برای تکمیل زیرساخت ها، 25 هزار متر مربع فضای ترمینال خارجی دراین فرودگاه ایجاد خواهد شد.

مه آبادی گفت:فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در سال 94 در مجموع جابه جایی مسافر داخلی و خارجی به جایگاه ششم کشور دست یافت.

وی گفت:استان اصفهان در سال گذشته رتبه پنجم کشور را در جابه جایی مسافر داخلی و رتبه سوم کشور را در جابه جایی مسافر خارجی به دست آورد.

مه آبادی گفت: مهمترین مشکل امروز ما برای توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از نظر عرصه است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از انتظارات چندین ساله مردم اصفهان است.

محمد علی طرفه گفت: با پشتیبانی مدیریت ملی و مدیریت استان و استفاده از سرمایه گذاران خارجی و داخلی طرح توسعه در این فرودگاه اجرا خواهد شد.

وی افزود: فعالیت های فرودگاه شهید بهشتی اصفهان باید بیش از پیش توسعه و افزایش پیدا کند.

در این مراسم از علی قاسم زاده قدردانی و حسن امجدی به عنوان مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان معرفی شد.

 

نظر شما