اولین جشنواره ورزشی درکشور درغالب۱۷ رشته

طرح مطالبه جاری شدن زاینده رود درغالب جشنواره ورزشی

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۸:۵۶:۱۸
کد خبر: ۴۲۸۲۲۴
طرح مطالبه جاری شدن زاینده رود درغالب جشنواره ورزشی
رئیس هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان گفت: مطالبه مردم اصفهان جاری مانده زاینده رود است که ما درغالب جشنواره ملی زاینده رود، ورزشکاران را در کنار مردم آوردیم و جاری شدن آب در بستر خشک این رودخانه را عنوان کردیم.

به گزارش برنا از اصفهان ، حمیدرضا غزنوی در باره جشنواره ملی ورزشی زاینده رود افزود: برنامه های جشنواره مختص این سه روز نیست و با حمایت ارگان های مختلف در طول سال در شهرستان های مختلف در رشته های مختلف، جدید و مهیج ادامه می یابد.

وی از همگانی شدن و آشنایی بیشتر مردم با رشته های جدید و همچنین درخواست ویژه ورزشکاران از مسئولان  برای احیای زاینده رود بعنوان اهداف اصلی برگزاری این جشنواره یاد کرد.

رئیس هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان گفت: رشته‌های ورزشی مختلفی زیر مجموعه هیات انجمن‌های ورزشی هستند که همه مردم از هر قشر و طبقه‌ ای می‌توانند از این رشته ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی رشته های مختلفی که زیرمجموعه هیات انجمن‌های ورزشی هستند می بینید که همه اقشار مردم از هر قشر و طبقه‌ای می‌توانند در این جشنواره فعالیت ورزشی و تفریحی داشته باشند و در واقع ما برای همه شهروندان اصفهانی برنامه های متنوع خواهیم داشت.

او اضافه کرد: در واقع برگزاری این جشنواره حاصل تلاش و فعالیت یک تیم بوده که حدود دو سه ماه برای برنامه ریزی آن وقت گذاشتند.

غزنوی درباره رویکرد توجه به محیط زیست این جشنواره گفت: تا کنون به هر نحوی مردم اصفهان در خصوص وضعیت زیست محیطی زاینده رود برنامه داشتند و مطالبات خود را به دولت اعلام کردند و ما نیز در ادامه این مطالبات این مرتبه ورزشکاران را در کنار مردم آوردیم و مطالبه ورزشکاران شهر اصفهان را نیز، جاری شدن آب زاینده‌رود در بستر خشک این رودخانه عنوان کردیم.

به گفته رئیس هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان این جشنواره نتیجه حمایت و تعامل ارگان‌هایی چون اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، شهرداری اصفهان، سازمان ورزش شهرداری اصفهان، سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، هوانیروز اصفهان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پایگاه بدر و انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان بوده است.

جشنواره ملی ورزشی زاینده رود با رویکرد توجه به ورزش خانواده ها در رشته های مُفرح، جدید و مُهیج به همت هیات انجمن های ورزشی استان و با حمایت شهرداری اصفهان به مدت سه روز(16 تا 18 تیرماه ) در پارک آبشار اصفهان برگزار می شود.

پرواز نمایشی هواپیماهای رادیو کنترل خانگی، مسابقه بالگردهای خانگی، پرواز تفریحی کایت موتور و هواپیماهای دو نفره، پرواز نمایشی پاراموتور، پرواز با بالن، سقوط آزاد(بانجی جامپنگ)، تفریح و ماشین های کنترلی، ماشین های رُباتیک، بازی های رایانه ای از جمله برنامه های جشنواره ملی ورزشی زاینده رود است.

فوتبال رومیز، دارت، طناب کشی، جهت یابی، بیس بال، راگبی، سپک تاکرا، فتو والی، قایق اژدها(دراگون بت)، کریکت، جت اسکی، اسکی روی آب نیز از دیگر رشته های این جشنواره به شمار می رود.

برگزاری مسابقات نمادین، رژه ورزشکاران و مراسم سرگرمی از جمله شعبده بازی، موسیقی و نورافشانی از جمله دیگر بخش های روز نخست این جشنواره بود.

به نقل از روابط عمومی هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان حدود10 هزار نفر از شهروندان در مراسم افتتاحیه و در بخش های مختلف این جشنواره در روز نخست حضور داشتند.

 

نظر شما