مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبرداد

مصرف سالانه بیش از ۷ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه های استان اصفهان

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۹:۰۹:۰۹
کد خبر: ۴۲۸۲۳۵
مصرف سالانه بیش از ۷ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه های استان اصفهان
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در فصول گرم سال مصرف گاز در بخش صنعت و نیروگاه ها ۴۶ درصد از حجم سالانه ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز توزیعی در سطح استان را تشکیل می دهد.

به گزارش برنا از اصفهان ، سید مصطفی علوی با اشاره به گازرسانی بی وقفه به نیروگاه های استان، اظهار داشت: استفاده از این سوخت پاک یک نعمت و یک فرصت ارزشمند برای استان است، چرا که این سوخت تاثیر بسزایی در تولید انرژی برق و از آن مهمتر در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی با اشاره به مصرف سالانه بیش از ۷ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه های استان، گفت: در نیروگاه ۱۲۰۰ مگاواتی شهید محمد منتظری که به عنوان بزرگترین نیروگاه استان به شمار می رود روزانه حدود  ۸ تا ۱۰میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود و از خردادماه ۱۳۹۲ تا کنون سوخت مازوت در این نیروگاه به طور کامل حذف شده و گازرسانی به آن به صورت مستمر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به آخرین روز اعمال محدودیت مصرف گاز در نیروگاه ۹۵۰مگاواتی «چهلستون» از دوم فروردین ماه سال جاری گفت: از این تاریخ تا کنون بیش از ۳۸۸ میلیارد و ۱۹۷ میلیون متر مکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت مازوت در این نیروگاه شده است.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت در نیروگاه ها در فصول سرد سال که مصارف در بخش خانگی نسبت به سایر بخش ها بالاتر می رود، برای جلوگیری از افت فشار انجام می گیرد، افزود: در فصول گرم سال مصرف گاز در بخش صنعت و نیروگاه ها  ۴۶ درصد از حجم سالانه  ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز توزیعی در سطح استان را تشکیل می دهد.  

علوی همچنین در خصوص نیروگاه ۷۸۰ مگاواتی اصفهان (اسلام آباد)، بیان داشت: در این نیروگاه از ۱۱بهمن ماه سال ۹۳ تاکنون گازرسانی بی وقفه ادامه داشته و طی ۵ ماه گذشته بیش از ۵۶۷ میلیارد و ۱۵۱ میلیون متر مکعب گاز طبیعی تحویل و به مصرف رسیده است.

وی متوسط مصرف روزانه گاز در نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی زواره را که از نظر تولید برق در رتبه چهارم استان قرار دارد را حدود یک میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: در راستای صیانت از محیط زیست و رشد تولید و صنعت، گازرسانی به نیروگاه از ۱۷ دی ماه سال گذشته به صورت مستمر و بی وقفه ادامه داشته و از این تاریخ تا کنون بیش از ۳۱۲میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این نیروگاه مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در ادامه با تاکید بر مصرف بهینه گاز، افزود: گاز طبیعی یک سوخت پاک، ایمن و استراتژیک در کشور است که نیازمند مدیریت مصرف بوده و در صورت همکاری و اعمال تدابیر صحیح مشترکان خانگی و تجاری و صاحبان صنایع، در زمینه مصرف بهینه گاز و استفاده از دستگاه های گازسوز با راندمان بالا، می توان بخش عظیمی از این انرژی ارزشمند را که ۷۰ درصد سبد سوخت کشور را شامل می شود و از طرفی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور به شمار می رود حفظ و نگهداری کرده تا نسل های آینده از آن بهره مند شوند.

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان وی با تاکید بر اینکه مشترکان استان در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک هستند از آنها  خواست تا علاوه بر مصرف بهینه گاز و رعایت مسائل ایمنی در پرداخت گازبهاء در موعد مقرر اقدام کرده تا شرکت را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

   

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز