واحد های تولیدی اصفهان بسته حمایتی دولت را دریافت کردند

تثبیت و ایجاد اشتغال هدف بسته حمایتی دولت

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۳:۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۳۴۰۰۷
تثبیت و ایجاد اشتغال هدف بسته حمایتی دولت
استاندار اصفهان از ثبت نام 3300واحد تولیدی در اصفهان در سامانه بهمین یاب خبر داد و گفت:۵۲۱ واحد تعیین تکلیف شده اند و در مجموع از ۱۰ هزار میلیارد ریال سهمه ی استان در فاز اول تا کنون ۵۲۰۰ میلیارد تخصیص یافته است.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در هجدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان، اظهارداشت: تاکنون ۲۵۹ جلسه ی اصلی و تخصصی در کارگروه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شده است و ۱۳۰۹ مصوبه به تصویب رسیده که نشانگر قوت و جدیت انجام فعالیت ها می باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۹۱ مصوبه اجرایی شده است، افزود: ۸۱۸ مصوبه در حال اجرا است که به دلیل عدم مراجعه ی متقاضیان و همچنین فرجه ی باقیمانده برای اجرای مصوبات مربوطه به بسته ی حمایتی هنوز اجرایی نشده است.

استاندار اصفهان اظهارداشت: بسته ی حمایتی دولت از صنایع کوچک و صنایع خرد یکی از اقدامات موثری بود که امسال دولت برای حمایت از صنعتگرن اجرایی نمود و در همین راستا برای استان اصفهان ده هزار میلیارد ریال تسهیلات با یارانه ی ۵ درصدی در نظر گرفته شد.

استانداراصفهان با بیان اینکه با این تسهیلات ۶۰۰ واحد بحران زده که دارای مشکلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت هستند تحت پوشش قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: سامانه ی بهمین یاب برای این منظور ایجاد شده است و واحدهای تولیدی متقاضی برای دریافت تسهیلات در این سامانه ثبت نام می نمایند.

مدیرارشد استان اضافه کرد: علیرغم اینکه ۶۰۰ واحد در فاز اول سهمیه داشتیم تاکنون ۳۳۰۰ واحد در این سامانه ثبت نام کرده اند و نزدیک به ۶۰۰ واحد نیز طی دو ماه گذشته بررسی و ۵۲۱ واحد تعیین تکلیف شده اند .

وی با بیان اینکه نزدیک ۱۵ درصد این واحدها شرایط استفاده از این تسهیلات را نداشتند، گفت: در مجموع از ۱۰ هزار میلیارد تا کنون ۵۲۰۰ میلیارد تخصیص یافته است.

زرگرپور به عملکرد اعطای این تسهیلات اشاره کرد و گفت: با بسته ی حمایتی دولت تاکنون۱۰۵۰۰ نفر تثبیت اشتغال و ۵۲۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است که می توان گفت اهدافی که این بسته ی حمایتی داشته به خوبی اجرا شده است.

رسول زرگرپور عملکرد بخش مالیاتی و بخش تامین اجتماعی را صد درصد اعلام کرد و گفت: تمامی مصوباتی که برای این دو سازمان در نظر گرفته شده بود به طور کامل اجرا شده است.

وی عمکرد بانک ها را نیز خوب برشمرد و تصریح کرد: بانک ها فرصت یکماهه دارند که مصوبات کارگروه را از بُعد و نظر خود بررسی نمایند و چون در کارگروه ها حضور دارند مشکل خاصی برای بررسی مصوبات وجود ندارد و در حال اجرای تشریفات اجرایی مصوبات هستند.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه تعداد محدودی از تسهیلات پرداخت شده است، گفت: امیدواریم که طی دو هفته ی آینده بخش قابل توجهی از مصوبات درسیستم بانکی اعمال گردد و اعطای تسهیلات سرعت بیشتری بگیرد.

رسول زرگرپور افزود: در بسته ی حمایتی دولت برای واحدهایی که زیر ۵۰ نفر کارگر دارند ۱۰ میلیارد ریال و واحدهای تا ۱۰۰ نفر کارگر۳۰ میلیارد ریال و برای واحدهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ویژگی های این تسهیلات گفت: در اعطای این تسهیلات ۵ درصد یارانه به متقاضیان اعطا می شود و ۸ هزار میلیارد ریال بودجه برای این امر اختصاص یافته است و می توان گفت که نرخ تسهیلات یک نرخ قابل قبولی است و توجیه اقتصادی دارد و همچنین واحدهایی که در این کارگروه مصوبه می گیرند از محدودیت های سیستم بانکی معاف می شوند.

استانداراصفهان اضافه کرد: اگر این واحدها در سیستم مالیاتی و تامین اجتماعی بدهی داشته باشند که محدودیت هایی را برای آن ها ایجاد کرده است در قالب بسته ی حمایتی محدودیت ها برداشته می شود و بعبارتی دو محور اساسی مشکلات واحدهای تولیدی برای اعطای تسهیلات در این بسته ی رفع شده است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان در این جلسه گزارش مدیران بانک های ملی و سپه در خصوص میزان اجرای مصوبات کارگروه و فرایند نظارتی کارگروه های زیرمجموعه ی ستادتسهیل به جلسه ارائه گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز