لبخند نقش جهان به مردم اصفهان

وقتی همه از افتتاح ورزشگاه بزرگ اصفهان خوشحال نمی شوند!

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۰:۵۸:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۵۳۹
وقتی همه از افتتاح ورزشگاه بزرگ اصفهان خوشحال نمی شوند!
جمعه اولین بازی سپاهان بعد از سال ها چشم انتظاری مردم و هواداران ورزش و فوتبال در نقش جهان انجام شد. بر خلاف عده زیادی که از این رخ داد بزرگ بسیار خوشحال و مسرور بودند ، حاشیه نویسان و حاشیه پردازان با انتشار عکس و فیلم های اطراف ورزشگاه تلاش کردند این افتتاح را شو تبلیغاتی و فرمالیته و غیر واقعی جلوه دهند.

به گزارش برنا از اصفهان، آذرماه 1387 محمد علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی در ورزشگاه نقش جهان که حتی ردیف اول سکوهایش درست نصب نشده بود حاضر شد و بعد از بازدید از چند ردیف صندلی سیمانی و تعداد کمی ستون نصب شده برای احداث طبقه دوم ، وعده داد این ورزشگاه برای میزبانی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در خرداد ماه سال 88 آماده می شود.ادعایی که عملی شدنش امری محال بود و گذرزمان نشان دادکه فقط ادعا بوده است.

حالا بعد از هشت سال، هفته گذشته شاهد بهره برداری از فاز اول این ورزشگاه بزرگ با حضور معاون اول رئیس جمهور وچند تن از اعضای کابینه دولت تدبیر و امید بودیم. اتفاقی که به مزاج عده ای خوش نیامد و تیترهایی زدند که رنگ و بویی از تدبیر و امید در آن نبود. از خردادماه سال جاری استاندار اصفهان خبر از به بهره برداری رسیدن فاز اول نقش جهان داد. دکتر رسول زرگرپور در جلسات متعدد اعلام کرد: قرار نیست برای افتتاح فاز اول و بهره برداری از ورزشگاه جهت استفاده در لیگ برتر شانزدهم ، شاهد نصب صندلی های طبقه دوم، سایبان و تمیزبودن کامل محوطه اطراف ورزشگاه باشیم.

از سوی دیگر شرکت فولاد مبارکه طبق تفاهم نامه ای که بین خود،استانداری و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی منعقد کرده بود، ورزشگاه را با چمن استاندارد، نصب صندلی در طبقه اول ، تجهیز رختکن و سرویس بهداشتی و وی آی پی برای لیگ شانزدهم آماده کرد. به گفته بهرام سبحانی مدیرعامل فولادمبارکه تا کنون 48 میلیارد تومان از سوی این شرکت صرف ورزشگاه نقش جهان شده است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود هزینه 30 میلیاردتومانی ظرف دوسال گذشته کار ساده ای نبوده و به جد قابل قدردانی است.

شرکت فولادمبارکه تا همین جا نیز به نوعی از برنامه ساخت و ساز ورزشگاه نقش جهان جلو تر است زیرا قرار نبود برای لیگ شانزدهم شاهد نصب صندلی در طبقه دوم باشیم که این اتفاق در حال انجام است. در روز افتتاح نقش جهان نیز تعداد از صندلی های ردیف دوم که بطور کامل نصب نشده بودند با ورزش باد شدید جابجا شد که دوستان حاشیه پرداز از آن به نحو احسن استفاده کردند و دست به تخریب زحمات کشیده شده برای افتتاح ورزشگاه زدند.

جمعه اولین بازی سپاهان بعد از سال ها چشم انتظاری مردم و هواداران ورزش و فوتبال در نقش جهان انجام شد. بر خلاف عده زیادی که از این رخ داد بزرگ بسیار خوشحال و مسرور بودند ، حاشیه نویسان و حاشیه پردازان با انتشار عکس و فیلم های اطراف ورزشگاه تلاش کردند این افتتاح را شو تبلیغاتی و فرمالیته و غیر واقعی جلوه دهند.

دلیل این رفتارهای غرض ورزانه حتما از سوی این افراد توجیحی دارد که شاید همه پذیرای آن نباشند، اما نکته حائز اهمیت این است که در این دولت ، شرکت فولادمبارکه میل و رغبت برای ورود به ساخت و ساز نقش جهان نشان داد، پیگیری های استانداری و همکاری قابل تقدیر فولادمبارکه سبب شد تا الان ورزشگاهی داشته باشیم که گزینه برگزاری بازی ها بین المللی است چراکه مدرن ترین ورزشگاه کشور است و بزرگ ترین پروژه ورزشی بعد از انقلاب اسلامی محسوب می شود. قبول داریم که اگر کامل و زیبا به بهره برداری می رسید بسیار لذت بخش و خوشایند تر بود، اما اگر قرار بود این اتفاق بی افتد شاید تا دوسال دیگر نباید منتظر باز شدن درهای نقش جهان می بودیم. از سوی دیگر طبق پیش بینی های صورت گرفته میزان صندلی های ردیف اول که جمعیت 42 هزارنفری را در خود جای می دهد، تامین کننده نیاز هوادارن سپاهان خواهد بود.

 اگر قرار است ظرفیت ورزشگاه به 75 هزارنفر برسد دو دلیل دارد، یکی اینکه افزایش ظرفیت ورزشگاه مربوط به میزبانی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی و نیز احتمال برگزاری مسابقات تیم های ملی در این ورزشگاه بود. پس تا اینجا آنچه صورت گرفته قابل قبول است.آنچه در این بین حائز اهمیت است و رئیس فدراسیون فوتبال کشوربه آن تاکید دارد، زیبا ماندن ورزشگاه به همین شکل موجود است. مهدی تاج در مصاحبه با برنا گفت: امیدواریم صندلی ها به همین زیبایی باقی بماند و شاهد تخریب ورزشگاه تحت هیچ شرایطی نباشیم.

وی تاکید کرد: نمایندگان ای اف سی طی سه مرحله از نقش جهان بازدید کردند و ضمن تایید رعایت استاندارهای مدنظر کنفدراسیون آسیا در ورزشگاه، اجازه برگزاری مسابقات در اینجا را صادر کردند. ما هم به عنوان متولی فوتبال کشور معتقدیم نقش جهان آمادگی میزبانی مسابقات تیم فوتبال سپاهان و حتی تیم های ملی را نیز دارد.

محمد رضا ساکت مدیرتیم های ملی ضمن تایید گفته های تاج خاطرنشان کرد: ما نقش جهان را یکی از گزینه های میزبانی مسابقات تیم ملی در نظر داریم و همانطور که سالن شش هزارنفری مجاور ورزشگاه در سال های گذشته به فوتسال ما برای میزبانی مسابقات کمک کرده، نقش جهان نیز می تواند این وظیفه را در فوتبال ملی عهده دار شود.

 

نظر شما