تولید دو میلیون کیسه زباله قابل بازیافت

افزایش بازارهای روز کوثر تا ۱۷ مرکز

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۰:۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۲۴۸۹۱
افزایش بازارهای روز کوثر تا ۱۷ مرکز
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت:در قالب طرح خرید کالای ایرانی با 40 شرکت تولید کننده داخلی قرار داد بستیم که با استقبال خوب مردم نیز روبرو شدیم.

به گزارش برنا از اصفهان، اصغر کشاورز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت 30 ساله  سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان مطابق با قوانین شهرداری‌ها و به عنوان زیر مجموعه شهرداری اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 13 مجموعه در کنار بازار گل و گیاه و بازار گیاهان دارویی تحت نظارت سازمان میوه و تره بار شهرداری اصفهان مدیریت می‌شوند.

وی به هزینه 1.5 میلیارد تومانی برای زیباسازی میادین و بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در صورت تامین اعتبار همه میادین و بازارهای روز کشور زیباسازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل همواره از بخش میادین جدا بوده است، اضافه کرد: وظیفه ساماندهی مشاغل بر اساس بند 20 ماده 55 بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده و تاکنون اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بازارهای روز کوثر به منظور ارائه اجناس با کیفیت با کمترین قیمت برای شهروندان در اصفهان راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که تاکنون 13 بازار روز در شهر اصفهان راه‌اندازی شده است و دو بازار دیگر نیز در منطقه 13 و شهید کشوری اصفهان در دست بهره برداری است.

کشاورز با اشاره به اینکه برخی از بازارهای روز کوثر ، فضای پارک مناسبی ندارند، اظهارکرد: سعی کردیم برای بازارهای جدید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم بر این اساس در سال جاری مشکل پارکینگ بازارهای روز کوثر دو، پنج، هفت و 10 برطرف شد.

وی در خصوص روند واگذاری بازارهای روز گذر به پیمانکاران نیز اضافه کرد: باتوجه به اینکه بر اساس قانون بازارهای کوثر از طریق مزایده و به مدت 10 ماه در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرند، آئین نامه انضباطی در این زمینه تدوین شد تا به عملکرد بهره‌برداران این بازارها نمره‌دهی شود.

 مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در همین راستا بهره بردارانی که نمره 80 به بالا کسب کنند قرارداد آنها پس از قیمت گذاری کارشناسان املاک و یا دادگستری تمدید می شود، بازارهای بهره بردارانی که از نمره 40 تا 80 را کسب کنند نیز دوباره به مزایده گذاشته می شود.

وی اضافه کرد:  بهره بردارانی که کمتر از 40 نمره کسب کنند، امکان همکاری با آن ها وجود نخواهد داشت؛ البته فرآیند تمدید قراردادهای 10 ماهه تا 3 دوره متوالی امکان پذیر خواهد بود.

کشاورز با اشاره به اجرای طرح خرید کالای ایرانی نیز ابراز داشت: در قالب این طرح با 40 شرکت تولید کننده داخلی قرار داد بستیم که با استقبال خوب مردم نیز روبرو شدیم.

تولید دو میلیون کیسه زباله قابل بازیافت

وی همچنین به تولید یک میلیون کیسه زباله قابل بازیافت برای عرضه در بازارهای روز کوثر اشاره کرد و افزود: در سال جاری نیز برای این طرح یک میلیون قطعه کیسه تولید شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهانتصریح کرد: در حال حاضر تنها برای مواد پروتئینی و میوه کیسه پلاستکی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی مشاغل در شهر اصفهان با استفاده از ظرفیت کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان و همچنین استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ساماندهی مشاغل شهری در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: بر این اساس مطالعات اولیه در این خصوص در 9 محور در حال انجام است و تاکنون عملیات اجرایی در چند بخش از جمله اجیل و خشکبار، موتورسیکلت‌ها و مبل در دستور کار قرار گرفته است.

کشاورز تصریح کرد: در حال حاضر سه شهرک صنعتی امیر کبیر، نگین و قصر صنعت در اصفهان برای ساماندهی مشاغل راه‌اندازی شده است.

وی چشم انداز شهرداری در راه‌اندازی بازارهای روز کوثر را 17 مرکز اعلام کرد و گفت: توسعه این فضاها به دلیل تقاضایی زیاد مردمی اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان  در ادامه به ساماندهی پرنده فروشی‌ها و موزاییک سازان در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: پرنده فروشی‌ها در منطقه 10 و موزاییک سازان منطقه 2 ساماندهی می‌شوند.

وی همچنین به ساماندهی کارگران  روز مزد شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این کارگران در 26 نقطه از شهر اصفهان استقرار می‌یابند و در دستور کار داریم تا محل تجمع این کارگران را به پنج محل کاهش دهیم.

کشاورز با تاکید بر نقش موثر ساماندهی مشاغل در شهر تاکید کرد: 170 واحد صنفی در اصفهان در حال فعالیت هستند که با توجه به این آمار می توان گفت به ازای هر 12 نفر یک واحد صنفی در شهر وجود دارد، این درحالی است که این رقم در کشور به ازای هر 25 تا 30 نفر یک واحد صنفی و بر اساس آمار جهانی این عدد به ازای هر نفر 400 تا 500 یک واحد صنفی وجود دارد که نشان از آشفتگی شهر اصفهان است.

وی مشاغل را چشم و چراغ شهر دانست و افزود: با ساماندهی این مشاغل قسمت اعظم آلودگی های شهری از جمله آلودگی هوا، تهدیدات محیط زیستی و ترافیک برطرف خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز