تاکید استاندار به همکاری مجدانه شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها

مبارزه اصولی با پدیده مواد مخدر

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۰۹:۲۶:۱۲
کد خبر: ۵۴۶۰۹۵
مبارزه اصولی با پدیده مواد مخدر
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اعلام نمود: با توجه به مصوبه ی دولت ۱۰ درصد بودجه ی فرهنگی کلان شهرها، باید به امر مبارزه با مواد مخدر اختصاص یابدکه علاوه بر در اختیار گذاشتن این بودجه، حضور شهرداران نیز باعث هماهنگی، همکاری و مشارکت بیشتر با اعضای شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواهد شد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در اولین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری، اظهارداشت: براساس گزارش ارائه شده در سال ۹۵، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ۱۲ جلسه با ۲۲۶ مصوبه تشکیل داده که صد درصد انتظارات ستاد محقق شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تشکیل جلسات این شورا در شهرستان ها بسیار مهم است، گفت: ارزیابی فرمانداران براساس اهمیت آن ها به تشکیل این جلسات و اجرای مصوبات و اهداف شورا صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شهرداران نیز باید در این جلسات حضور مستمر داشته باشند، افزود: شهرداران و اعضای شورای شهر در امر مبارزه با مواد مخدر جایگاه ویژه ای دارند چرا که در مدیریت شهری بسیار تاثیرگذار هستند.

زرگرپور اضافه کرد: در مصوبه ی دولت ۱۰ درصد بودجه ی فرهنگی کلان شهرها، باید به امر مبارزه با مواد مخدر اختصاص یابدکه علاوه بر در اختیار گذاشتن این بودجه، حضور شهرداران نیز باعث هماهنگی، همکاری و مشارکت بیشتر اعضای شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواهد شد.

استاندار اصفهان به کشفیات سال گذشته اشاره کرد و افزود: براساس آمار، کشفیات سال ۹۵، ۳۹ تن می باشد که ۵.۵ درصد از کل کشفیات کشور را تشکیل می دهد که این میزان نسبت به سال ۹۴، ۳ درصد کاهش داشته و اصفهان در رتبه ی چهارم کشور در میزان کشفیات قرار دارد.

زرگرپور تعداد نقاط پاکسازی شده ی اصفهان را در سال ۹۵ را ۱۴۴۷ نقطه اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال ۹۴، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

استاندار اصفهان به اجرای طرح آرامش ۷ اشاره کرد و افزود: طرح جمع آوری معتادین از ۲۰ اسفند ماه تا پایان خردادماه اجرا می شود که در این رابطه ۵۰۲۸ معتاد متجاهر و سارق معتاد دستگیر شدند که با این اقدام شاهد کاهش سرقت های نوروزی بودیم.

وی به وضعیت کمپ های ماده ۱۶اشاره کرد و اظهارداشت: با پیگیری های صورت گرفته صلاحیت این کمپ ها تا حدودی  مورد تایید قرار گرفت و حداقل همه ی آن ها با مجوز فعالیت می کنند با این وجود باید سیستم های نظارتی برای نظارت بر کار آن ها فعال شود تا کمترین تخلفات را در کمپ های ماده ۱۶ شاهد باشیم.

احمد ربیع زاده، نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این جلسه اظهارداشت: استان اصفهان به دلایل جاذبه های توریستی و گردشگری و ورود گردشگران داخلی و خارجی از اقصی نقاط کشور و دنیا، علیرغم اینکه تعداد معتادین متجاهر کمتری نسبت به کلان شهرهای دیگر دارد ولی با توجه به اینکه وجود معتادین متجاهر می تواند تاثیر بدی را در ذهن میهمانان ایجاد کند دارای حساسیت است.

ربیع زاده با بیان اینکه طرح آرامش ۷ در تمامی استان ها صورت گرفته است، گفت: این طرح در ۱۲ استان از جمله استان اصفهان به صورت ویژه  اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگیری معتادین متجاهر با توجه به همه ی ضوابط قانونی و حکم قضایی صورت گیرد، اظهارداشت: جمع آوری معتادین متهاجر دارای فرایندی است که باید در کل استان ها براساس آن اقدام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز