استاندار اصفهان تاکید کرد:

کسانی که پمپاژ نا امیدی می کنند بر خلاف مصالح نظام حرکت می کنند

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۳:۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۵۴۳۳۰
کسانی که پمپاژ نا امیدی می کنند بر خلاف مصالح نظام حرکت می کنند
دکتر رسول زرگرپور اظهار داشت: کسانی که اقدام به پمپاژ نا امیدی در جامعه می کنند در واقع در جهت مخالف با مسیر نظام و منویات مقام معظم رهبری حرکت می کنند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای اداری شهرستان لنجان ضمن ادای احترام به شهدای این شهرستان و خانواده های صبور و جانبازان و ایثارگران سرافراز لنجان، گفت: از زحمات همه ی مدیران این منطقه که علیرغم همه ی مشکلات سال ۹۵ را به خوبی سپری کردند تقدیر می کنم و امیدواریم که امسال در پناه امام زمان(عج) وظایف خود را به خوبی به انجام رسانند.

زرگرپور در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: در ۲۹ اردیبهشت ماه امسال در واقع ۴ انتخابات در استان اصفهان برگزار خواهد شد به همین جهت انتخابات اصفهان، از نظر تنوع و گستردگی و اثرگذاری با سایر مناطق کشور متفاوت است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری حکومت ملی انتخاب می شود، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری شئونات کلان کشور به وزرا و در استان ها به استانداران سپرده می شود و شئونات محلی نیز با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رقم خواهد خورد.

زرگرپور با بیان اینکه براساس دیدگاه مقام معظم رهبری انتخابات باید ۴ مشخصه داشته باشد، اظهارداشت: امنیت و آرامش کامل در انتخابات بستر ساز انتخابات باشکوه است و خوشبختانه با وجودی که ایران در منطقه ی پرآشوبی قرار گرفته است، به برکت امام زمان؛ منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید امنیت و آرامش کامل برقرار است و این امنیت و آرامش از بزرگترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رسول زرگرپور به سلامت انتخابات اشاره کرد و اظهارداشت: اجرای مر قانون و رعایت حق الناس در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای داریم، اظهارداشت: به دلیل تحولات منطقه و کشور و برای شرمنده کردن دشمنان این نظام بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات هستیم.

استانداراصفهان با تاکید بر اینکه انتخابات باید باعث وحدت و انسجام این ملت باشد، افزود: تمام تلاش مسئولین برگزاری انتخابات این است که انتخابات با این شاخص های مهم برگزار گردد.

وی افزود: در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید اراده و رای مردم بر اداره ی کشور حاکم باشد و در غیر اینصورت دستاوردهای نظام که باعث افتخار نظام می باشد در این فرایند قربانی خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه فضای انتخاباتی نباید موجب نادیده گرفتن دستاوردهای دولت شود، تصریح کرد: زیر سوال بردن دستاوردهای نظام ظلم به جمهوری اسلامی و افرادی است که در این راستا خدمت می کنند و کسانی که اقدام به پمپاژ نا امیدی در جامعه می کنند در واقع در جهت مخالف با مسیر نظام و منویات مقام معظم رهبری حرکت می کنند.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: مردم باید امیدوار و خوشبین به آینده باشند و حفظ سرمایه های اجتماعی با امید و امیدواری مردم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار خوبی در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته است، افزود: این دستاوردها نباید تحت الشعاع شعارها قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در شعارهای انتخاباتی نباید انصاف نادیده گرفته شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مراجع تقلید از اینکه برخی از افراد سعی دارند در جامعه ناامیدی را پمپاژ کنند اظهار ناراحتی کرده ‌اند.

زرگرپور در ادامه به بیان ظرفیت ها ، مزیت ها و مشکلات استان پرداخت و اظهارداشت: : اصفهان با دارا بودن ۶ درصد از جمعیت کشور ۱۰ درصد شهدا و ۱۱ درصد جانبازان و ایثارگران را تقدیم نموده است و در زمان جنگ تحمیلی نیز ۲ لشکر و ۷ تیپ و ۴۰۰ فرمانده ی عالیمقام از استان اصفهان در جبهه ها حضور داشتند و این مردم شأنشان بالاتر است و باید فعالیت های بیشتری برای آن ها صورت گیرد.

زرگرپور یادآور شد: اصفهان در بخش صنعت، صنعتی ترین استان کشور است و ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور، ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد مصالح ساختمانی و سنگ، ۶۰ درصد مصنوعات طلای و ۲۵ درصد فراورده های نفتی کشور در اصفهان تولید می شود.

استاندار اصفهان به بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید پرداخت و افزود: در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی یکصد هکتار از ۴۰۰ هکتار زمین های مرغوب از چرخه ی کشاورزی خارج شده است، گفت: با این وجود در سال گذشته ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید شده است و در بسیاری از محصولات جایگاه بالایی دارد از جمله در تولید شیر رتبه ی اول و در تولید مرغ و گوشت رتبه های دوم و سوم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان جزء ۱۰ شهر دیدنی دنیا است، گفت: در سال ۹۲ در طول ۱۲ ماه ۶۵ هزار گردشگر به اصفهان سفر کرده بودند که امسال فقط در فروردین ماه این عدد به ۸۵ هزار گردشگر رسیده است.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه هر توریست برای کشور ۱۷۰۰ تا ۲ هزار دلار سودآوری دارد، افزود: تعداد تخت های اقامتی در استان از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تخت در سال ۹۲ به ۲۰ هزار تخت در سال ۹۵ رسیده است و در حال حاضر ۳۹ هتل در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه عملکرد استان در بسیاری از بخش ها ملی است، اظهارداشت: به همین دلیل نیز بیشتر مشکلات و مسائل استان هم ملی است و البته سطح مدیران این استان نیز درسطح ملی است.

رسول زرگرپور به مسائل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: هوای اصفهان در سال ۹۲ یکی از آلوده ترین استان های کشور بود که با اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در حال حاضر روزهای هوای سالم شهر اصفهان از ۷۵ روز در سال ۹۲ به ۲۸۰ روز در سال گذشته رسیده است و ۴ برابر شده است.

استاندار اصفهان به پدیده ی گردوغبار نیز اشاره کرد و افزود: دو سال قبل طرح تثبیت ۱۰ هزار هکتار از کانون های ایجاد گردوغبار با کشت گیاه تاغ در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۶ هزار هکتار از این زمین ها با استفاده از پساب فاضلاب تثبیت شده است.

وی مشکلات آب و خشکسالی در استان را فرا ملی خواند و گفت: بسیاری از گردشگران و میهمانان خارجی مطالبه ی آب زاینده رود را دارند و بر همین اساس پس از ۳ ماه از تشکیل دولت طرح ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود به تصویب رسید و در حال اجر است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

زرگرپور افزود: در دولت قبل آب کشاورزی هر دو سال یکبار در اختیار کشاورزان قرار می گرفت ولی با برنامه ریزی های صورت گرفته و اجرای طرح ۹ ماده ای هرسال آب به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

استانداراصفهان خاطر نشان کرد: اگر برنامه، فکر و مدیریت باشد مشکلات بزرگ حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش اقتصادی یکی از معضلات کشور می باشد، گفت: زمانی که در کشور رکود حاکم باشد در استانی که بیشترین تعداد کارگران را دارد، با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد و هدف گذاری ما این است که امسال نرخ بیکاری در استان به متوسط کشوری برسد.

مدیر ارشد استان اضافه کرد: در سال گذشته با اقدامات و برنامه های دولت ۷۷ هزار فرصت شغلی تثبیت شده است و ۶۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی افزود: درصد بالایی از نرخ رشد جمعیت استان مربوط به مهاجرین است و ۳۰ درصد تخت های بیمارستانی نیز در اختیار دیگر استان ها قرار گرفته است .

زرگرپور اضافه کرد: از ابتدا تا سال ۹۲ حدود ۶ هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان وجود داشت اما از سال ۹۲ تاکنون هزار و ۲۰۰ تخت به این ظرفیت اضافه شده است.

وی افزود: در بخش فرهنگ نیز طی سه سال گذشته تعداد صندلی های سینما ۲.۵ برابر و استقبال تماشاگران از سینماها ۷ برابر شده است.

استانداراصفهان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشکلات زیادی وجود دارد ولی در کنار آن اقدامات بسیار خوبی نیز صورت گرفته است و بی انصافی است که بگوییم در این مدت کاری انجام نشده است چرا که اگر نا امیدی در جامعه القا شود و مردم ما نسبت و به پیشرفت کشورشان نا امید شوند، هرکسی رئیس‌جمهور باشد، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

زرگرپور در پایان بااشاره به ظرفیت های شهرستان لنجان گفت: لنجان ایرانی کوچک با مردمانی بزرگ است و هدف ما از حضور در این شهرستان قدردانی از زحمات مسئولان این شهرستان در سال گذشته می باشد.

نظر شما