با حضور معاون وزیر نیرو در اصفهان صورت گرفت:

بهره برداری از هف طرح آب و فاضلاب در استان اصفهان

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۳:۴۶:۴۹
کد خبر: ۵۶۹۵۶۴
بهره برداری از هف طرح آب و فاضلاب در استان اصفهان
با حضور استاندار اصفهان و معاون وزیر نیرو هفت طرح آب و فاضلاب در استان اصفهان با اعتباری بالغ‌ بر ۳۳۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در آئین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷ طرح بزرگ تأسیسات فاضلاب شهری استان اصفهان، با اشاره به حادثه ی تروریستی تهران، اظهارداشت: این حادثه با کمک نیروی‌های نظامی و امنیتی با حداقل تلفات و خسارات به پایان رسید.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت وآرامش است، افزود: گروه‌های تروریستی مانند داعش اتفاقاتی در تعدادی از کشورها می‌آفرینند و امنیت کشورها را به خطر می‌اندازند اما باید بدانند با این حرکت‌های بچگانه نمی‌توانند حرکت اصلی کشور ایران را تحت تأثیر خود قرار دهند.

مدیریت ارشد استان اصفهان ادامه داد: سنت حسنه ای وجود دارد که پروژه ها ی عمرانی در دو مقطع دهه ی فجر و هفته ی دولت افتتاح می شود ولی امسال در استان اصفهان علی‌رغم اینکه یک استان ظاهراً برخوردار است در طول یک سال گذشته هر هفته شاهد بهره‌برداری و یا کلنگی زنی پروژه ها در شهرستان ها هستیم.

زرگرپور با بیان اینکه عمده منابع این پروژه‌ها از ظرفیت‌های غیردولتی است، تصریح کرد: افتتاح این پروژه‌ها از جهات مختلفی اهمیت دارد که یکی از آن‌ها بهره‌برداری از پروژه‌های زیست‌ محیطی است که برای استان اصفهان بسیار مهم و اساسی است چرا که در استان اصفهان مسائل زیست‌محیطی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از مطالبات اصلی مردم بشمار می رود و در اولویت اول قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه ها در مناطقی افتتاح می شود که نیازمند آن ها است، گفت: چالش اصلی استان اصفهان مسائل زیست‌ محیطی است و نیاز اصلی مناطق حاشیه‌نشین فاضلاب بود که این کار به خوبی در این مناطق انجام شد و در حال حاضر مردم این مناطق این تغییرات را احساس می‌کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در اصفهان بسیاری از پروژه‌ها سابقه‌ای طولانی دارند، افزود: مسائل مربوط به سرمایه گذاری در استان و افتتاح این قبیل پرژه ها باعث رفاه و پیشرفت سطح زندگی مردم می‌شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه اصفهان در برخی از شاخص‌ها از متوسط کشور پائین تر است، گفت: خط دوم انتقال آب اصفهان از نان شب واجب‌تر است و سرعت بخشیدن به تکمیل این سامانه بسیار مهم و حیاتی است که امیدواریم این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسد.

زرگرپور با اشاره به مشکلات فاضلاب کشور اظهار امیدواری کرد که به کمک تبصره ۳ و شرکت‌های بزرگ مشکلات مربوط به فاضلاب در حواشی استان اصفهان حل شوند.

مدیر ارشد استان ادامه داد: در تعدادی از روستاها باید مجتمع‌های آب‌رسانی و فاضلاب تکمیل شوند که امید داریم فعالیت این پروژه‌ها به خوبی ادامه پیدا کند.

حمیدرضا جانباز نیز در این آیین با اشاره به طرح سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ اظهارداشت: این طرح آب شرب حدود پنج میلیون تن جمعیت را تامین می کند و جزو اولویت های وزارت نیروست.

وی با بیان اینکه به این طرح به عنوان یک طرح پدافند غیر عامل پرداخته می شود، افزود: اعتبارات آن نیز از محل ردیف ها، ماده ۵۶ و فاینانس داخلی تامین و با سرعت اجرا خواهد شد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه ممکن است در فصل گرما در مناطقی از شهرهای استان اصفهان از جمله شهر بزرگ اصفهان با کمبود آب مواجه شویم، افزود: تلاش خواهیم کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته، طبق سال های گذشته این دوره را نیز با کمترین مشکل طی کنیم و در این راستا ما خواهان یاری و کمک مردم هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد: شبکه هوشمند توزیع آب در اصفهان اجرایی شده که در کشور منحصر به فرد است و به حل بحران کم آبی در فصل گرما کمک می کند.

گفتنی است با حضور دکتر زرگرپور و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور ، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷ طرح بزرگ تأسیسات فاضلاب شهری استان از جمله بهره برداری از شبکه ی جمع آوری و خط انتقال مناطق حصه و دارک، بهره برداری از پروژه خط انتقال فاضلاب غرب- شمال و شرق شهر اصفهان(پروژه نگین)، بهره برداری از طرح ارتقاء فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال شهر اصفهان، آغاز عملیات پروژه فاضلاب شهر کوشک از محل تبصره ۳، آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب زون شرقی شهر نجف آباد به روش سرمایه گذاری فاینانس داخلی، آغاز عملیات پروژه فاضلاب شهر کهریزسنگ از محل تبصره ۳ و آغاز عملیات اجرایی بازسازی و بازرسی شبکه فاضلاب اصفهان از محل فاینانس خارجی جمعاً با هزینه و تأمین اعتبار ۳۳۵ میلیارد تومان شروع شد.

همچنین با حضور استاندار اصفهان و مهندس جانباز پروژه بازرسی و بازسازی شبکه ی فاضلاب کلانشهر اصفهان با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز جهان و با تخصیص اعتبار از محل تسهیلات فاینانس خارجی بالغ بر ۴۶ میلیون یورو برابر با ۱۷۷ میلیارد تومان آغاز شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز