همایش وجشنواره غذاهای دریایی در شهرستان خوانسار

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۲:۰۵:۲۴
کد خبر: ۵۹۳۸۶۹
همایش وجشنواره غذاهای دریایی در شهرستان خوانسار
همزمان با هفته کرامت ومیلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه وحضرت علی ابن موسی الرضا (ع) جشنواره طبخ غذاهای دریایی و همایش نقش آبزیان در سلامت جامعه در شهرستان خوانساربرگزارگردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، در این همایش مهندس عباسی مدیر شیلات استان ضمن تبریک دهه کرامت وتشکر از زحمات عزیزان برگزارکننده این جشنواره ، با ارایه مطالبی در خصوص ارزشهای غذایی آبزیان ونقش آنها در سلامت جامعه وپیشگیری از انواع بیماریها و راهکار و انگیزه مصرف آبزیان در سطح استان در راستای ارتقائ سرانه مصرف آبزیان و نقش خانواده ها ومراکز بهداشتی در فرهنگ سازی این مهم و پاسخ به سئوالات فراگیران درکارگاه آموزشی ، بصورت پاور پوینت توضیحات کامل ارائه نمود.

آبزیان به لحاظ تنوع آنها در بازارمصرف وداشتن ویتامینها و چربی مفید وغیر اشباع امگاء 3 میتواند جایگاه تغذیه ایی خوبی در خانواده ها داشته باشد وطبق نظر کارشناسان تغذیه با مصرف حداقل دو بار در هفته ازانواع آبزیان در پیشگیری از انواع بیماریها بخصوص بیماریهای قلبی وعروقی وجلوگیری از انواع سرطانها نقش موثری داشته باشد .

آقای دکتر قیصری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان راجع به ارزش های تغذیه ای آبزیان و اهمیت مصرف آنها در سلامتی مطالبی ارائه نمودند . سپس مهندس مشایخی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ضمن خوشامدگویی به اهداف جهاد کشاورزی و پتانسیل های شهرستان در خصوص آبزی پروری و آبزی مصرفی اشاره نمود.

در این همایش که با استقبال بسیار خوب خانم های خانه دار شهرستان برگزار شد حدود 30 نوع غذا تهیه شده با انواع ماهی و میگو وبه خصوص ماهی قز آلا ارائه شده بود (غذاهای کباب ماهی ،کتلت ماهی ، قلیه ماهی وپلو میگو وقزل آلا شکم پرو... ) که به 5 نفر برترین که دارای آیتم های ارزش تغذیه ای بالاتر، روش پخت سالمتر بود با امتیاز بندی هیئت داوران جوایزی اهدا گردید واز کلیه شرکت کنندگان نیز با لوح تقدیروهدیه ایی تقدیر گردید.

نظر شما