دکتر محمدباقر کتابی درگذشت

تسلیت شهردار اصفهان به مناسبت درگذشت قرآن شناس و مفسر بزرگ نهج البلاغه

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۳:۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۹۷۴۹۴
تسلیت شهردار اصفهان به مناسبت درگذشت قرآن شناس و مفسر بزرگ نهج البلاغه
دکتر قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در پیامی، درگذشت دکتر محمدباقر کتابی، از استادان برجسته دانشگاه اصفهان، قرآن شناس و مفسر بزرگ نهج البلاغه را تسلیت گفت.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در پیامی، درگذشت دکتر محمدباقر کتابی، از استادان برجسته دانشگاه اصفهان، قرآن شناس و مفسر بزرگ نهج البلاغه را تسلیت گفت.

▪️متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

 

▪️ در کمال تأسف و تألم، شهر اصفهان و عرصه قرآن شناسی، قرآن پژوهی، عرفان، فلسفه و تفسیر، یکی از بزرگمردان و چهره های مبرز خود را از دست داد.

▪️ دکتر سید محمدباقر کتابی، عالم ربانی و شایگانی که سال ها در حوزه حکمت و عرفان، قرآن پژوهی، شرح و تفسیر نهج البلاغه، به کسب حکمت و معرفت پرداخت و به یکی از مفاخر والا مقام این عرصه تبدیل شد.

▪️ بزرگ مردی که کلام و جانش همواره به نفحات مفاخر ادبی ایران آراسته بود و از گنج بی پایان کلام وحی و گوهر بی بدیل نهج البلاغه وام می گرفت تا مصاحبت، آثار و تدریس اش به عمق جان شاگردان و علاقمندان بنشیند و امروز آنان را در فراق پدر معنوی خود به سوگ بنشاند.

▪️ این عالم شایسته، خود دانش و اخلاق عملی را در محضر عالمان و چهره هایی چون آیت الله طالقانی و حاج آقا رحیم ارباب، کسب کرده بود و پیرو راستین آموزه های ایشان بود.

▪️ اینجانب فقدان این خادم راستین قرآن کریم را به خانواده، شاگردان، دانشگاهیان و دوستداران ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال، رحمت واسعه و ارتزاق ایشان از سفره معنویت عالم باقی را خواستارم.

دکتر قدرت الله نوروزی

شهردار اصفهان

نظر شما