نمایشگاه گروهی خوشنویسی و تذهیب «مَشق تُرنج»

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۱۴:۵۹:۱۹
کد خبر: ۷۱۷۰۶۰
نمایشگاه گروهی خوشنویسی و تذهیب «مَشق تُرنج»
هنر خوشنویسی، هنر جهان اسلام است و پیوندی عمیق با ادبیات، مذهب و عرفان ایرانی دارد. خوشنویسی را از اصیل‌ترین و غنی‌ترین هنرهای ایرانی می‌شناسند.

به گزارش برنا- اصفهان، اهمیت و جایگاه خوشنویسی انگیزه و بهانه‌ای است برای توجه ویژه‌ای به نسل‌های مختلف هنرمندان  این هنر. در این راستا نمایشگاه گروهی خوشنویسی و تذهیب «مَشق تُرنج» به کیوریتوری (نمایشگاه‌گردانی) امیر رجایی در نگارخانۀ صفوی اصفهان در تاریخ پنجشنبه 24 خردادماه گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه با تمرکز بر همجواری پیشکسوتان و جوانان این عرصۀ غنی و ارزشمند میزبان هنرمندان، هنردوستان و مخاطبین است. چنین رویدادهایی می‌تواند از حیث اقتصادی نیز برای هنرمندان انگیزه ایجاد کرده و به بازار هنر پویایی دهد. فراهم‌ ساختن شرایط برای عرضۀ آثار خوشنویسی و توجه به حضور دانش و هنر در کنار یکدیگر، از ارزشمندی و ثمربخشی این نمایشگاه خواهد بود. این نمایشگاه با همکاری مینا حسن‌زاده و دستیاری عاطفه یزدانی در نگارخانۀ صفوی به مدیریت الناز رجبیان برگزار خواهد شد و تا چهارشنبه 6 تیرماه ادامه خواهد داشت.

امیر رجایی کیوریتور نمایشگاه «مشق ترنج» اظهار داشت: نمایشگاه با چهار رویکرد عمده برگزار می‌گردد؛ ارائه مجموعۀ هنری ارزشمند از هنرمندان ایران و به خصوص اصفهان از طریق دعوت و مشارکت آن‌ها در نمایشگاه، ترویج و آموزش این هنرها از طریق برگزاری ورکشاپ در طول نمایشگاه، کمک به اقتصاد هنر از طریق فروش آثار هنری و در نهایت تولید دانش، که با توجه به برگزاری جلسات نقد و سخنرانی اساتید و پژوهشگران دانشگاهی در اختتامیه این نمایشگاه سعی دارد، علاوه بر آشنایی بیشتر مردم با این هنرها، در میان جامعۀ هنری، پویایی ایجاد کند.

عاطفه یزدانی دستیار کیوریتور که خود دانش‌آموخته و پژوهشگر هنر است نیز در رابطه با این نمایشگاه گفت: علاقه‌مندان به هنرهای خوشنویسی و تذهیب، دانشجویان و هنرآموزان این رشته‌ها می‌توانند فرصت را مغتنم بدانند و برای آشنایی بیشتر با طیف متنوعی از آثار و رویکردهای هنرمندان، به دیدار از آثار نمایشگاه «مشق ترنج» رفته و با نگاهی عمیق به این مجموعۀ مفید و ارزشمند از هنر خوشنویسی و تذهیب کسب تجربه کنند.

این هنرمند نقاش که اخیراً نیز تجاربی در زمینۀ کیوریتوری کسب کرده است اضافه کرد: بازدیدکنندگان با شرکت در ورکشاپ‌های «نقش ترنج» نیز می‌توانند تجارب ارزشمندی کسب کنند و از دریچه‌های متفاوتی با این هنر غنی روبرو شوند. فراهم‌ ساختن شرایط برای عرضۀ آثار فاخر خوشنویسی، توجه به دانش و هنر و پیوند این دو بایکدیگر و ایجاد علاقه‌مندی در هنرمندان جوان برای شرکت در این نمایشگاه‌های دوره‌ای، از دیگر ارکان این رویداد هنری است. حمایت و همراهی نگارخانۀ صفوی و توجه به تجربه‌هایی از این دست به آشنایی مخاطبین و مردم با هنرهای مذکور منجر می‌شود و به بهبود رابطۀ جامعۀ هنری با سایر مخاطبین و جوامع کمک می‌کند.

نمایشگاه «مشق ترنج» به مدت دو هفته تا ششم تیرماه 1397 هر روز صبح‌ها و عصرها میزبان مخاطبین و علاقه‌مندان است. از جملۀ برخی هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه می‌توان به این اسامی اشاره کرد:

سید رسول آقامیری، شهاب شهیدانی، امید گنجعلی، محمد فاتح سیدنطنزی، آسیه آذرافزا، فرزانه جعفری، علی فرزانه، محمدرضا رحیمی، مهدی عطریان، محمدحسن رضایی، سید مسعود آقامیری، حسین شفیع‌پور آکردی، الهه لقمانی، علی خیری حبیب‌آبادی، لیلا صبری، محمدرضا شفیعی، محمدرضا عموزاد، مبینا بورونی و...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز