حمیدرضا فولادگر:

هر سه قوه و تمام کمیسیون های مجلس باید درگیر بحث اقتصاد مقاومتی شوند

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۱۰:۴۰:۱۳
کد خبر: ۷۱۷۷۴۴
هر سه قوه و تمام کمیسیون های مجلس باید درگیر بحث اقتصاد مقاومتی شوند
حمیدرضا فولادگر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش نماینده دولت درخصوص نحوه اجرای قانون "نحوه پیگیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی" سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان اصفهان ، حمیدرضا فولادگر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش نماینده دولت درخصوص نحوه اجرای قانون "نحوه پیگیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی" گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی در پایان بهمن سال 92 ابلاغ شد که کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در سال 93 با کمک مرکز پژوهش ها گزارشی در این باره تهیه کرد که براساس این گزارش مشخص شد برای 25 بند سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی قانون به اندازه کافی وجود دارد و شاید تنها در چند بند خلأ وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون متبوعش به این نتیجه رسید که در بحث سیاست های اقتصاد مقاومتی باید اقدامات نظارتی انجام داد، افزود: در این باره به این نتیجه رسیدیم که پالایش و تنقیح قوانین باید در اولویت قرارگیرد، لذا قانون 4 ماده ای تصویب شد که بر این اساس سه قوه باید شورایی تشکیل دهند و این شورا باید کارگروهی ایجاد کند که تنقیح و پالایش قوانین را انجام دهد و گزارش آن به مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه 3 سال از ابلاغ این قانون گذشته اما تاکنون یک جلسه توسط این شورای تشکیل شده است، ادامه داد: در آستانه تشکیل دومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد که در این راستا بحث تشیکل جلسات شورا که الزام قانونی بود، هنوز محقق نشده است.

فولادگر با بیان اینکه آمریکا ستاد جنگ اقتصادی خود علیه ایران را در وزارت خزانه داری این کشور قرار داده است، یادآور شد: برای مقابله با تهدیدات و خنثی کردن این جنگ هر سه قوه باید فعال شوند و در شرایط کنونی که جنگ اقتصادی علیه کشور به راه افتاده ، همه کشور باید بسیج شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جلسات این شورا باید براساس الزام قانونی تشکیل شود، افزود: هر سه قوه و تمام کمیسیون های مجلس باید درگیر بحث اقتصاد مقاومتی شوند و دبیرخانه این اقدام، وزارت اقتصاد شود تا نهادی در برابر مجلس پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو طرح در راستای نحوه اجرای قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تهیه شده که امیدوارم در نشست امروز مجلس اعلام وصول شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز