نایب‌رییس بانوان هیأت کوهنوردی استان اصفهان در گفت‌وگو با برنا:

درای‌تولینگ ورزش آینده‌دار بانوان کوهنورد اصفهانی/ اجرای برنامه‌های کوهنوردی بانوان موفقیت‌آمیز بود

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۹:۲۵:۴۲
کد خبر: ۷۶۲۲۹۹
درای‌تولینگ ورزش آینده‌دار بانوان کوهنورد اصفهانی/ اجرای برنامه‌های کوهنوردی بانوان موفقیت‌آمیز بود
نایب‌رییس بانوان هیأت کوهنوردی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌هایی که از طرف هیأت صورت گرفته و برنامه‌های تمرینی که برای چند بانوی کوهنورد فعال در رشته درای‌تولینگ در نظر گرفته شده امید داریم در آینده یک یا دو نفر از این بانوان را روی سکو ببینیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، تابستان امسال هیأت کوهنوردی استان اصفهان در بخش بانوان بسیار فعال بود چراکه با یک برنامه‌ریزی دقیق کوهنوردان این بخش را به شرکت در برنامه‌های مختلف و متنوعی تشویق کرد که هم می‌توانستند صعودهای جدید را تجربه کنند و هم بر دانش علمی خود بیفزایند.

برنامه‌هایی که در طول فصل گرما نیاز یک ورزشکار رشته کوهنوردی را به خوبی برآورده می‌کرد؛ برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، عمومی و خاص که برای تدارک دیدنشان تلاش زیادی شد تا راه سخت موفقیت هموار شود.

بانوان کوهنورد نیز حضور پیدا کردند و نشان دادند روحیه‌ای به شادابی کوهستان و اراده‌ای به محکمی کوه دارند، آن‌ها مقاوم بودن را آموختند تا دنیا را در برابر بزرگی و استقامتشان به حیرت وادارند.

مسؤولیت همه امور را خود بانوان بر عهده داشتند 

زهرا مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان اظهار کرد: برنامه‌های تابستانه ما در بخش بانوان شامل آموزشی، فرهنگی، عمومی و خاص می‌شد که من برای هر کدام نمونه‌هایی را عنوان می‌کنم.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی‌مان بر اساس نیازسنجی بوده که توسط مسؤول کمیته آموزش انجام گرفته است به این صورت که ما از همه باشگاه‌ها تقویم شش ماهه یا یک‌ساله‌شان را می‌گیریم بعد بر اساس برنامه‌ریزی که آن‌ها داشته‌اند جاهای خالی که وجود دارد را پوشش می‌دهیم به عنوان مثال اگر بعضی برنامه‌ها را کم کار می‌کنند ما آن برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم؛ این برنامه‌های آموزشی که تنظیم و اجرایی شده همچنان ادامه دارد و ما در شش ماهه دوم سال هم بر همین اساس برنامه‌ریزی خواهیم داشت، تقویم برنامه‌مان نیز تا چند وقت دیگر آماده می‌شود.

نایب‌رییس بانوان هیأت کوهنوردی استان اصفهان عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی‌مان شامل تجلیل از نام‌آوران بوده که طی مراسمی از مدال‌آوران و کسانی که در جامعه کوهنوردی به نوعی تأثیرگذار بودند تقدیر شده است این افراد، افرادی بودند که در زلزله کرمانشاه و همچنین حادثه هوایی دنا کمک کردند و وجود مؤثری داشتند، البته باید به نقش بانوان در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه اشاره کنم که بسیار در این زمینه کمک کردند و فعال بودند و از آن‌ها هم تقدیر به عمل آمد.

وی اضافه کرد: دیدار و تجلیل از سالمندان و پیشکسوتان این رشته نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی‌مان بوده است، در مناسبت‌های مختلف روز دختر، روز تولد حضرت معصومه (س) و از این قبیل برنامه‌های کوهپیمایی و دوچرخه‌سواری را اجرا کردیم که دوچرخه‌سواری در پارک ناژوان برگزار شد.

مدرس بیان کرد: برنامه‌های عمومی شامل آمادگی جسمانی، تمرینات هفتگی و دوچرخه‌سواری بود که سه‌شنبه‌ها به طور مداوم برنامه داشتیم به این نحو که هر سه‌شنبه بعدازظهر یک تیم از بانوان همراه با مربی و سرپرست کارآزموده از مسیرهای مختلف به کوه‌صفه صعود دارند، افرادی که در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند یک‌تعدادی فیکس و دائمی هستند و تعدادی هم متغیرند.

وی در ادامه افزود: در تابستان صعودهای مختلفی داشتیم که مربوط به قله‌هایی می‌شد که هم در استان اصفهان و هم در استان‌های دیگر واقع شده‌اند از جمله قله کرکس در نطنز، قله شاهان‌کوه در فریدون‌شهر و دومیر در کاشان که همگی در استان اصفهان هستند؛ قله سبلان، قله شاه‌جهان و قله شیرباد هم در استان‌های دیگر کشور واقع شده‌اند.

نایب‌رییس بانوان هیأت کوهنوردی استان اصفهان تصریح کرد: برنامه‌های خاص هم داشتیم که باید بگویم یک صعود 7000 متری برای اولین بار توسط بانوان کوهنورد اصفهانی صورت گرفت، پیمایش کامل و مستقل بانوان دره‌نورد در دره تنگ‌زندان واقع در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد که یکی از فنی‌ترین و سخت‌ترین دره‌ها محسوب می‌شود، صعود به سه قله مرتفع ایران در یک ماه دماوند، علم‌کوه و سبلان، برنامه‌های پاکسازی و زیست‌محیطی بوده که به مناسبت‌های مختلف در مناطق مختلف انجام شده به عنوان مثال کوه‌های بهارستان، اطراف کلاه‌قاضی، یک یا دو غار در اطراف اصفهان توسط بانوان پاکسازی شده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: یک کلاس زیست‌محیطی هم برگزار شد که نحوه برخورد با حیوانات وحشی در آن آموزش داده می‌شد، صعود یک روزه بانوان به قله دماوند را داشتیم که در نوع خود بی‌نظیر بود و البته این هم یکی از برنامه‌های فنی و خیلی سنگین به شمار می‌آمد؛ همه این برنامه‌هایی که ذکر شد کاملا و به طور مستقل توسط بانوان انجام گرفته یعنی از ابتدا تا انتها کار سرپرستی، اجرا و هماهنگی‌ها تماما توسط بانوان صورت گرفته است.

مدرس خاطرنشان کرد: بخش دیگر از تلاش بانوان حضور پررنگ و فعال مسؤولان کمیته‌های همگانی، آموزش و آمار بوده که نتیجه فعالیتشان به طور مستقیم و غیر مستقیم در کل کوهنوردی استان اصفهان تأثیر داشته است.

وی اذعان کرد: برای آینده هم همانند قبل نیازسنجی می‌کنیم و بر اساس آن برنامه‌ریزی انجام می‌دهیم که مسؤولان مربوطه این مسؤولیت را بر عهده دارند تا کار را انجام دهند در واقع بر اساس همان نیازسنجی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، هر زمان که تقویم ورزشی را برای شش ماهه دوم سال ارائه کردند همه می‌توانند از آن استفاده کنند که در این تقویم برنامه‌های آموزشی، پیمایشی، کوهپیمایی و کوهنوردی و غارنوردی و دره‌نوردی را خواهیم داشت.

نایب‌رییس بانوان هیأت کوهنوردی استان اصفهان عنوان کرد: لازم می‌دانم در مورد درای‌تولینگ نکته‌ای را بگویم با توجه به اینکه شرکت‌کننده بانو در این رشته در رقابت‌های کشوری نداشتیم، با پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی که از طرف هیأت انجام شد خیلی به بانوانمان در این رشته امیدوار شدیم، چون چند بانویی که در این رشته فعالیت می‌کنند با توجه به برنامه تمرینی‌شان می‌توانیم این امید را داشته باشیم که در آینده نزدیک یک یا دو نفرشان را روی سکو ببینیم.   

پ/ 1

 

نظر شما