دبیر علمی سومین مسابقات جام ملی سرعت پهپاد مطرح کرد:

برگزاری سومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپاد در اصفهان

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۹:۳۶:۱۷
کد خبر: ۷۷۳۰۰۴
برگزاری سومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپاد در اصفهان
دبیر علمی سومین مسابقات جام ملی سرعت پهپاد گفت: سومین رویداد مسابقات جام ملی سرعت پهپاد ( NDR)، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان و هوانوردی معاونت علمی فناوردی ریاست جمهوری و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران از 21 تا 23 آبان در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی فرقانی تهرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مسابقات جام ملی پهپادها با هدف گسترش کاربرد ربات‌های پرنده و ریز پهپادهای سرعتی و پایه ریزی نخستین ورزش هوایی رباتیک کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در قالب چهار بخش تخصصی شامل لیگ سرعت، لیگ امداد و نجات، لیگ پروازهای آکروبات و نمایشی و دوره ساماندهی و اصول ایمنی پرواز و مقررات هوایی برگزار می‌شود.

دبیر علمی سومین مسابقات جام ملی سرعت پهپاد افزود: لیگ سرعت پهپادها به رقابت‌هایی گفته می‌شود که در آن ها وسایل پرنده بدون سرنشین با یک پیشرانه و یا بیشتر با بهره‌گیری از سیستم ارسال و دریافت تصویر به صورت اول شخص آمیخته شده است و برای نخستین بار در این دوره با چالش پرواز در شب همراه خواهد بود.

فرقانی تهرانی ادامه داد: در بخش امداد و نجات، در حوزه کاربرد ربات‌های پرنده بر اساس نیاز کشور به منظور استعدادیابی نخبگان و فعالان حوزه پهپاد طراحی و برای نخستین بار بر مبنای سنجش مهارت‌های پروازی خلبانان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به لیگ پروازهای آکروباتیک و نمایشی گفت: این حوزه برای نخستین بار بر مبنای سنجش مهارت‌های امروزی خلبانان برنامه ریزی شده و محکی بر تسلط خلبانان در چالش‌های پروازی و عملیات‌های واکنش سریع پهپادی است.

دبیر علمی سومین مسابقات جام ملی سرعت پهپاد درخصوص دوره ساماندهی پهپاد و اصول ایمنی پرواز و مقررات هوایی، اظهار کرد: این دوره به صورت کشوری و با همکاری شورای عالی امنیت ملی و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی به صورت کارگروه پهپاد به منظور ساماندهی و ارتقا سطح علمی فعالان این حوزه برگزار می‌شود.

فرقانی تهرانی با بیان اینکه این مسابقات در سال 2015 از استرالیا آغاز و نخستین دوره در امارات برگزار شد، خاطرنشان کرد: پس از آن در سال 2016 در ایران برگزاری این مسابقات آغاز شد و تاکنون 128 دوره مسابقات کشوری برگزار شده که سه دوره در اصفهان بوده است.

وی درباره دانشگاه‌های شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها، گفت: شرکت کنندگان این دوره از رقابت‌ها از تمام دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور از جمله دانشگاه‌های نجف آباد، صنعتی اصفهان، اصفهان صنعتی شریف، فردوسی مشهد، تبریز و دانشگاه علمی کاربردی حضور دارند و 60 درصد مشارکت کنندگان در بخش آزاد و بدون استفاده از نام دانشگاه خود شرکت کرده‌اند.

دبیر علمی سومین مسابقات جام ملی سرعت پهپاد خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها تیم دبستان دخترانه عدالت متشکل از تیم هفت نفره در بخش دانش‌آموزی شرکت دارند.

فرقانی تهرانی درخصوص روند ثبت نام در این رقابت‌ها اعلام کرد: ثبت نام درسه مرحله انجام شد و پس از ارزیابی‌ها، از 54 تیم در مرحله پیش ثبت نام، 36 تیم پذیرفه شدند که ثبت نام 19 تیم نهایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها مرجع حمایتی حوزه پهپادها دانشگاه است، تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی پیش روی فعالان این حوزه نبود ارگان حمایتی مشخص است و متاسفانه ارگان خاصی در بخش حمایت وجود ندارد.

دبیر علمی سومین مسابقات جام ملی سرعت پهپاد با بیان اینکه در موقعیت بحرانی کشور سرمایه گذاری در این حوزه بسیار تاثیرگذار است، گفت: اگر حمایت دانشگاه نبود امکان برگزاری این رقابت ها وجود نداشت.

فرقانی تهرانی یکی دیگر از چالش‌های پیش روی این حوزه را نبود تسهیلات برای فعالان معرفی کرد و گفت: جوانان علاقه مند به این حوزه علاوه بر کمک های مالی نیاز به دیده شدن نیز دارند.

وی ادامه داد: سومین رویداد مسابقات جام ملی سرعت پهپاد ( NDR)، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان و هوانوردی معاونت علمی فناوردی ریاست جمهوری و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران از 21 تا 23 آبان در اصفهان برگزار می‌شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز