سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پرسپولیس تیم متعصبی است/ سپاهان شانس بیشتری برای برد دارد

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۶:۰۵:۵۳
کد خبر: ۷۸۵۲۲۰
پرسپولیس تیم متعصبی است/ سپاهان شانس بیشتری برای برد دارد
سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان گفت: بزرگترین شاخصه تیم پرسپولیس تعصب آن است همه فکر می‌کردند پرسپولیس چون نتوانسته در پنجره نقل و انتقالات یارگیری کند حالا در بازی‌های آسیایی و لیگ ناموفق است بازیکنانش خسته شده و آسیب دیدگی پیدا کرده‌اند.

حسین چرخابی در گفتگو با خبرگزاری برنا در اصفهان، درباره رویارویی دو تیم پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در حقیقت همیشه یک ال کلاسیکوی واقعی دارند حتی زمانی که سپاهان پایین جدول و پرسپولیس بالای جدول بوده زمانی که این 2 تیم با هم بازی می‌کردند  مشخص نبود که چه تیمی برنده می‌شود و برعکس این موضوع هم همین است در واقع برنده و بازنده بازی این 2 تیم اصلا مشخص نیست، از سوی دیگر یادمان باشد که اگر هر دو تیم صدرنشین جدول هم بودند داستان همین بود خوشبختانه هر 2 تا تیم مدعی قهرمانی هستند و بازی فردا یکی از پرهیجان‌ترین بازی‌های این دو تیم است.

وی ادامه داد: بزرگترین شاخصه تیم پرسپولیس تعصب آن است همه فکر می‌کردند پرسپولیس چون نتوانسته در پنجره نقل و انتقالات یارگیری کند حالا در بازی‌های آسیایی و لیگ ناموفق است بازیکنانش خسته شده و آسیب دیدگی پیدا کرده‌اند. اما این اتفاق نیفتاد  و تعصب بازیکنان پرسپولیس و مدیریت برانکو باعث شد که این تیم خیلی خوب رشد کند و بالا بیاید در واقع پرسپولیس در حال حاضر پا به پای تیم‌های دیگر مانند سپاهان، پدیده و تراکتورسازی و الان نیز تیم استقلال رشد کرده است.

سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان با عنوان کردن اینکه شیوه بازی پرسپولیس کاملا مشخص است وشیوه بازی این تیم بیشتر 2-4-4 است، ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس گاهی اوقات با 2 فوروارد بازی می‌کنند برانکو این سیستم را به عنوان سیستم مادر طراحی کرده و چندین سال است که پیاده می‌کند. کم اتفاق می‌افتد که سیستم و روش تیم پرسپولیس تغییر کند در واقع آن‌ها سعی می‌کنند توپ را حفظ  و از جناح و عمق حریف عبور کنند.

چرخابی درباره تیم سپاهان هم گفت: از سوی دیگر قلعه‌نویی در هر باشگاهی محکم پیش می‌رود و بسیار جدی عمل می‌کند. خوشبختانه باشگاه سپاهان هیچ چیز برای قلعه‌نویی کم نذاشته و با بازیکنانی که نیاز داشته قرارداد بسته و قلعه نویی هم دقیقا از این بازیکنان استفاده خوبی کرده است.

وی درباره روش بازی تیم فوتبال سپاهان عنوان کرد: روش بازی قلعه‌نویی این است که سعی می‌کند در اسرع وقت به محوطه جریمه حریف برسد و برای این کار بیشتر از کناره‌ها و ارسال توپ‌های بلند استفاده می‌کند همچنین استفاده از سر زن‌های خیلی خوب مانند کی‌روش که از نظر من یکی از 5 سر زن برتر دنیا است و استفاده از شروع مجددها به خصوص اوت‌های بلند و ضربات ایستگاهی و ضربات کرنر نیز در دستور کارش قرار دارد.

سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان افزود: تمام این‌ها دست به دست هم می‌دهد که ما فردا شاهد یک بازی خوب و قشنگ باشیم و اگر هیجانات بازی و تماشاگران بر بازیکنان غلبه نکند و آن کری‌هایی که شروع کننده‌اش برانکو است نباشد اوضاع خوب خواهد بود.

چرخابی خاطرنشان کرد: من امیدوارم این اتفاق نیفتد و تماشاگران شاهد یک بازی بسیار خوب باشند شانس برنده شدن سپاهان را بیشتر می‌دانم چون بازی داخل خانه سپاهان است این بازی از دربی مهم‌تر است بخاطر اینکه این بازی همیشه پرهیجان بوده و قشنگ برگزار شده، بیشتر بازی‌های سپاهان و پرسپولیس پر گل بوده است، بازی پرسپولیس و استقلال را نود درصد کسانی که مانند من بی طرف هستند می‌گویند بازی این دو تیم مساوی می‌شود و هیچ موقع نتوانستیم بازی خیلی قشنگ از دو تیم ببینیم در مقابل  همیشه بازی‌های سپاهان و پرسپولیس چه در اصفهان و چه در تهران جزو بازی‌های قشنگ بوده است.

پریسا قنبریان

نظر شما