۲۲ بهمن تا ۴ اسفند؛

جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان هشت نمایش از اصفهان است

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۱۰:۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۹۶۵۷۹
جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان هشت نمایش از اصفهان است
هشت نمایش از اصفهان به سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان گفت: هنرمندان تئاتر اصفهان پس از سالها تلاش بی‌وقفه و به صحنه بردن آثار خود با کمترین هزینه و حمایت‌های مالی، توانستند امسال با ارسال 8 اثر در جشنواره بین المللی تئاتر خوش بدرخشند.

محمد ترابی با تاکید براینکه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معتبرترین جشنواره تئاتر کشور محسوب می شود، اظهار کرد: داورانی که متولی انتخاب آثار برای حضور در جشنواره هستند، با معیارهایی بسیار سختگیرانه و دقیق به انجام این کار می‌پردازند. در واقع آثاری مورد توجه قرار می‌گیرد که ساختارهای متداول را رها کرده و با نگاهی خلاقانه ساخته شده باشد.

وی درباره روند برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش‌های مختلف گفت: این جشنواره بخش های مختلفی را با حضور داوران متفاوت برگزار می‌کند که از جمله آنها بخش تئاتر استانی، ایران یک و دو و بخش بین الملل است.

وی ادامه داد: همچنین برخی از نمایش ها به صورت مستقل و خارج از قالب آثار استانی به جشنواره ارسال می شود.

ترابی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی فجر امسال در 37 شهر کشور برگزار شده، اظهار کرد: تعدادی از برگزیده های استانی در شهرهای مختلف اجرا شده و تعدادی نیز برای اجرا در جشنواره انتخاب شده اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان با تاکید بر اینکه برای نخستین بار 8 اثر نمایشی از استان اصفهان به جشنواره تئاتر فجر راه یافته است، گفت: هرچند نقش حمایتی ارگان های مختلف از تئاتر بر کسی پوشیده نیست، اما عمده دلیل این موفقیت چشمگیر مدیون تلاش بی وقفه و مستمر هنرمندان این رشته است که گاه حتی بدون برخورداری از هیچ حمایتی دست از تلاش نکشیدند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر نیز متولی مشخصی برای تامین هزینه حضور این هنرمندان در جشنواره فجر وجود ندارد و انجمن هنرهای نمایشی نیز به دلیل کمبود بودجه کاملا قادر به انجام این کار نیست.

وی درباره نمایش های راه یافته به جشنواره تئاتر فجر سی و هفتم گفت: امسال از 4 نمایش صحنه ای که از استان اصفهان انتخاب شد، سه نمایش از حمایت های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برخوردار بود.

 ترابی افزود: نمایش «افرا» ساخته احسان جانمی ازسوی این سازمان و اداره شهروندی حمایت شد و از جشنواره استانی به بخش تئاتر ایران یک و تئاتر خیابانی جشنواره فجر راه یافت. نمایش «استرالیا» نیز ازسوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان مورد حمایت قرار گرفت و نمایش «دام» با حمایت تالار هنر از مراکز هنری وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری به این جشنواره راه یافت.

وی درباره دیگر آثار راه یافته جشنواره تئاتر فجر گفت:  نمایش «جنگ ابله‌ها» به کارگردانى احمد یوسلیانی از فریدون‌شهر، «خرس‌های پاندا» به کارگردانى رضا ملکى از خمینی‌شهر، نمایش «سر میز شام» به کارگردانی محمدجواد صرامی، اثر «شبانه» به کارگردانی مهدی شهداد در بخش نمایش رادیویی و نمایش «انگشت به انگشت» به کارگردانی سید جعفر حجازی در بخش دیگرگونه‌های اجرایی از دیگر نمایندگان تئاتر اصفهان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز