استاندار اصفهان:

احیای بافت‌های فرسوده سیاست جدی دولت است

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۴:۲۷:۳۷
کد خبر: ۷۹۸۱۲۳
احیای بافت‌های فرسوده سیاست جدی دولت است
استاندار اصفهان گفت: بازآفرینی شهر و احیای بافت فرسوده یکی از سیاست های جدی دولت است و دولت علیرغم همه مشکلات تسهیلات خوبی را برای این امر در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، عباس رضایی در جلسه بازآفرینی شهری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، اظهار کرد: بازآفرینی شهر و احیای بافت فرسوده یکی از سیاست های جدی دولت است و دولت علیرغم همه مشکلات تسهیلات خوبی را برای این امر در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از این تسهیلات مربوط به فعالیت های عمرانی و پروژه های دستگاه های اجرایی در بافت مورد هدف بازآفرینی شهری است، تصریح کرد: شرکت بازآفرینی شهری بعنوان شریک دستگاه ها در اجرای این پروژه ها مشارکت خواهد کرد.

استاندار اصفهان از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان خواست که در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه های خود را احصا و به اداره کل راه و شهرسازی ارائه نمایند تا میزان اعتبارات بازآفرینی شهری برای تخصیص به این پروژه ها مشخص گردد.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری استان با بیان اینکه استان اصفهان در احیای بافت فرسوده شهری و روستایی نسبت به دیگر استان ها عقب می باشد و تنها ۲۵ درصد این بافت احیا شده است، افزود: دولت امکانات و تسهیلاتی را برای ساخت مسکن در بافت فرسوده در نظر گرفته است که استفاده از این تسهیلات علاوه بر احیای بافت فرسوده، توسعه کسب و کار و افزایش اشتغال را نیز بهمراه خواهد داشت.

عباس رضایی از مدیرعامل بانک مسکن بعنوان بانک عامل خواست تا روز شنبه فلوچارت و نحوه ی مراجعه مردم و همچنین ضوابط و آیین نامه های دریافت تسهیلات را مشخص و ارائه نماید، افزود: مردم باید به طور کامل از نحوه و مدارک مورد نیاز و همچنین زمانبندی دریافت تسهیلات بافت فرسوده آگاهی یابند.

استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: دستگاه ها باید با تمام توان و همت خود در راستای دستیابی به اهداف بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده اقدام نمایند.

 

 

 

نظر شما