نخستین مجموعه تخصصی ورزش‌های الکترونیک معلولان کشور در اصفهان افتتاح شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۹:۰۵:۴۱
کد خبر: ۷۹۹۲۷۴
نخستین مجموعه تخصصی ورزش‌های الکترونیک معلولان کشور در اصفهان افتتاح شد
آیین افتتاح مجموعه تفریحی- آموزشی کوک شو به‌عنوان نخستین مجموعه تخصصی ورزش‌های الکترونیک معلولان کشور با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیین افتتاح مجموعه تفریحی- آموزشی کوک شو به‌عنوان نخستین مجموعه تخصصی ورزش‌های الکترونیک معلولان کشور با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

در این مراسم مهدی سلطان‌آقایی، مدیر مجموعه کوک شو با بیان اینکه حرکت فرهنگی در هر زمان و مکانی مستلزم چهار مؤلفه است، اظهار کرد: موضوع حرکت فرهنگی، مخاطب، انتخاب غالب و عرصه از جمله مؤلفه‌های این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه سعی شده در مجموعه کوک شو، علاقه‌مندی‌های نوجوانان را کنار هم جمع کنیم، افزود: کوک شو مجموعه‌ای چند بُعدی است؛ ارائه مشاوره، آموزش، برگزاری اردوها و جشن‌های متعدد، اجرای طرح‌های ویژه نوجوانان در دو بخش دختران و پسران و غیره از برنامه‌هایی است که در این مجموعه برای نوجوانان درنظر گرفته شده است.

علی قاسم‌زاده، روانشناس و مشاور خانواده با ابراز خرسندی از اینکه ظرفیت جدیدی ویژه نوجوانان توسط بخش خصوصی به فضای فرهنگی، تفریحی شهر اضافه شده است، اظهار کرد: دوره نوجوانی از این جهت مهم و مورد توجه است که در کشور مغفول مانده و نهاد و متولی رسمی در حوزه تفریح و فرهنگ و هنر برای این دوره وجود ندارد؛ همچنین به دلیل تحولات رشدی که در دوره نوجوانی اتفاق می‌افتد، این دوره بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به میل به هیجان به‌عنوان یکی از تمایلات افراد در دوره نوجوانی، افزود: نوجوانان بی‌اختیار و بی‌اراده درگیز تحولات و میل به هیجان می‌شوند و در مقابل هم خانواده‌ها، مدارس و نهادهای حکومتی برنامه‌ای برای پاسخ به نیازهای دوران نوجوانی ندارند.

قاسم‌زاده با تأکید بر اینکه اگر برای نیازهای دوران نوجوانی افراد برنامه‌ای درنظر گرفته نشود منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: مجموعه کوک شو که تحت نظر متخصین متعهد است، فضای سالمی برای تأمین نیازهای هیجانی دوران نوجوانی بوده که امیدوار هستم تعداد این قبیل مجموعه‌ها در شهر اصفهان افزایش پیدا کند و برای تخقق این امر باید باید به سمت مردم و بخش خصوصی رفت.

سیدمحمد منصوری، مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان با بیان اینکه همه افراد در سنین نوجوانی و بزرگسالی نیازمند فضایی هستند تا آن‌ها را از دغدغه‌ و مشکلات امروزه حتی برای ساعاتی کوتاه، دور کند،  اظهار کرد: قدر نوجوانان را باید دانست، آن‌ها ارزنده هستند؛ باید فضایی برای تخلیه انرژی آن‌ها در شهر فراهم شود.

مشاور استاندار اصفهان در امور معلولان با اشاره به اینکه مسئولان باید فضاهای شهری را قابل دسترسی برای عموم کنند، گفت: هیچ‌کس از معلولیت در امان نیست؛ حوادث و تصادفات می‌تواند افراد را در معرض معلولیت قرار دهند همچنین سالمندی نیز کم‌توانی محسوب می‌شود و باید اماکن شهری برای دسترسی همه افراد کم توان و معلول، آسان شود.

در پایان این مراسم رسماً مجموعه تفریحی، آموزشی کوک شو به دست مسئولان شهری و استانی افتتاح شد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز