عضو شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره داستان کوتاه زاینده‌رود خبر داد:

حضور پویای دانشجویان در سومین جشنواره داستان کوتاه "زاینده‌رود"

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۴:۱۹:۰۵
کد خبر: ۷۹۹۵۳۸
حضور پویای دانشجویان در سومین جشنواره داستان کوتاه زاینده‌رود
عضو شورای سیاست گذاری سومین جشنواره داستان کوتاه زاینده رود از امکان شرکت دانشجویان خارج از مرزهای کشور در این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، رضا روحانی با اعلام این خبر گفت: جشنواره داستان کوتاه زاینده رود در سومین دوره برگزاری خود، امکان شرکت دانشجویان ایرانی خارج از مرزهای کشور را در این جشنواره فراهم کرده است.

او ادامه داد: تاکید بر خلاقیت، طراوت و پویایی دانشجویان و بهره مندی مدیریت شهری از این سرمایه های بزرگ از وجوه بارز این جشنواره است و مشارکت کلیه دانشجویان داخل و خارج از کشور در این جریان ضرورت دارد.

عضو شورای سیاست گذاری سومین جشنواره داستان کوتاه زاینده رود، این جشنواره را از دو منظر حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: در منظر اول یک برنامه فرهنگی در شهر به نام «زاینده رود» شکل می گیرد که بستری برای بروز خلاقیت و خلق اتفاقات مرتبط با اصفهان است.

او اضافه کرد: همچنین مخاطب عمده این جشنواره دانشجویان هستند که به عنوان منبع خلاقیت و پویایی در جامعه شناخته می شوند و از این طریق می توان از همفکری آنها در نحوه مدیریت شهر بهره مند شد.

او با تاکید بر ضرورت برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی حول محور زاینده رود، گفت: طبق روایت مورخان، وقتی یحیی پسر زیدبن علی در قرن دوم هجری توسط امویان در خراسان کشته شد، در آن سال هر فرزند پسری که در خراسان زاده می شد مردم نامش را «یحیی» گذاشتند تا یاد، خاطره، راه و روش یحیی را زنده نگاه دارند.

او ادامه داد: بنابراین اگر تمام برنامه های فرهنگی اصفهان به نوعی نامش به زاینده رود مرتبط شود، اشاره ای به وضعیت بغرنج این شاهرگ حیاتی اصفهان خواهد داشت و توجه عمومی را به مسئله زاینده رود جلب می کند.

روحانی افزود: زاینده رود فقط تامین کننده آب به عنوان مایحتاج ضروری مردم نیست و در حقیقت عامل اصلی شکل گیری تمدن فلات مرکزی ایران و تمدنی است که نام آن در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و حتی فقاهتی، مکتب اصفهان نهاده شده و محوریت آن زاینده رود بوده است.

او خاطرنشان کرد: عنوان «زاینده رود» امروز معنای ویژه ای دارد که شاید چندسال قبل و در زمان جاری بودن رودخانه نداشت. بنابراین تاکید بر این مسئله موجب همراهی افکار عمومی با تلاش مسئولان و مدیرانی است که در راستای احیای این رودخانه تلاش می کنند.

روحانی درباره برگزاری اختتامیه جشنواره داستان کوتاه زاینده رود گفت: تلاش شده تا اختتامیه جشنواره با ایام هفته فرهنگی اصفهان که در اوایل اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، تداخلی نداشته باشد.

 

نظر شما