مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان:

باید برای ارتقای فرهنگ ترافیک در استان اصفهان تلاش کرد

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۴:۵۰:۵۲
کد خبر: ۸۰۲۳۸۰
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در آئین امضا تفاهمنامه همکاری فی مابین اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به موفقیت برنامه های فرهنگی برای ارتقا فرهنگ ایمنی مردم گفت: باید برای توسعه و ارتقا فرهنگ ایمنی مردم در سطح استان اصفهان تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی خضری با بیان اینکه امروز با وزش باد و بارندگی شاهد ایجاد هوای پاک در استان اصفهان هستیم، اظهار کرد: قصه آدم و هوا سرآغاز ایجاد یک تغییر نگرش میان مدیران در شهرداری و سایر دستگاه ها است.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان همواره برای کاهش آلایندگی های جوی در تلاش بوده است، افزود: در دیدار با شهردار اصفهان و معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری نیز پیشنهادهایی همچون انتقال پایانه های مسافربری به عنوان یکی از مراکز آلاینده شهری را مطرح و قول های مساهدی را در این باره اخذ کرده ایم.

وی با بیان اینکه انتقال پایانه بار امیرکبیر به خارج از محدوده شهری نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: روزانه حدود سه هزار خودرو سنگین در این محور تردد می کنند.

وی نقش مراکز معاینه فنی سنگین استان اصفهان را در کاهش آلاینده های جوی موثر عنوان و اظهار کرد: اصفهان با داشتن 10 مرکز معاینه فنی خودروهای مکانیزه سنگین در کل کشور سرآمد است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اصفهان خواستار مشارکت سایر دستگاه ها به ویژه کارخانجات آلاینده در بحث فرهنگ سازی شد و افزود: آحاد جامعه باید در رابطه با مباحث مرتبط با آلودگی هوا و رعایت مسائل ایمنی حساس باشند.

خضری با اشاره به آمار قابل توجه حمل ونقل مسافر و بار در استان اصفهان تصریح کرد: سالانه 14 میلیون مسافر و 48 میلیون تن کالا از اصفهان به سایر نقاط کشور جابه جا می شود .

وی بر بهره گیری از کلیه ظرفیت ها در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی و ترافیک تاکید کرد و گفت: داشتن هوای پاک، رانندگان آگاه و راه های ایمن از اهداف سازمانی ما محسوب شده و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نخواهیم کرد.

 

نظر شما