سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن:

دیدار با علی دایی حالم را خوب می‌کند

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۴:۳۰:۴۲
کد خبر: ۸۳۹۹۷۵
دیدار با علی دایی حالم را خوب می‌کند
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: خوشبختانه امروز و پس از تمرین تیم ذوب آهن با علی دایی دیدار کردم. دیدار با همبازیانم در تیم ملی ایران که معروف به تیم 98 هستند حالم را بسیار خوب می کند که یکی از ویژه ترین این چهره ها علی دایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علیرضا منصوریان درباره دیدار فردای تیمش برابر سایپا در چارچوب دیدار معوقه از هفته هجدهم لیگ برتر اظهار کرد: ابتدا به تیم سایپا و به‌ خصوص علی دایی هم‌بازی خوبم در تیم ملی خوش‌آمد می‌گویم و امیدوارم بتوانیم در اصفهان میزبان خوبی برای آنها باشیم. این تیم جوانان خوبی دارد و شکل تیمی آنها به ذوب‌آهن بسیار نزدیک است. سایپا تحت مدیریت علی دایی شرایط خوبی پیدا کرده است و فقط ای کاش آن گل دقیقه 90 را در پلی‌آف آسیا نمی‌خورد تا الان 4 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم. اگر سایپا هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، بازی‌ها بسیار زیباتر می‌شد و این تیم می‌توانست در این مسابقات حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

 دیدار با علی دایی حالم را خوب می‌کند!

تمام نقاط ضعف و قوت سایپا را بررسی کرده‌ایم و این تیم شرایط بسیار خوبی دارد. امیدوارم که فردا بتوانیم در یک بازی خوب و با جوانان خوبمان بهترین کیفیت خود را نشان دهیم، چون بازی بسیار سخت و پایاپایی برای ما است و باید برابر تیم علی دایی بسیار باهوش و زیرک باشیم و امیدوارم نتیجه ایده‌آلی بگیریم. خوشبختانه امروز و پس از تمرین تیم ذوب آهن با علی دایی دیدار کردم. دیدار با همبازیانم در تیم ملی ایران که معروف به تیم 98 هستند حالم را بسیار خوب می کند که یکی از ویژه ترین این چهره ها علی دایی است. خیلی خوشحال شدم که یک روز پیش از مصاف با سایپا با دایی دیدار کردم تا دنیایی از خاطره و لذت دوران تیم ملی برایم زنده شود و در هیاهوی فوتبال کمی فرصت گپ راجع به آن روزها با دایی پیدا کردم.

*هدفم حضور در رده دوم یا سوم است!

برای اینکه انگیزه بازیکنانم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حفظ شود و برخلاف برخی از تیم‌ها در لیگ برتر بی‌خیال نباشند، هدفی طراحی کرده‌ام. با توجه به اینکه فاصله 5 تیم اول جدول از ما زیاد شده است، هدف اصلی خود را ششمی جدول تعیین کردیم تا با کسب این رتبه، در نیم‌فصل دوم تیم سوم یا چهارم لیگ باشیم. این هدف سختی است چون ما، سایپا و فولاد به تیم‌های بالای سر خود باج نداده‌ایم و بنابراین رقابت بر سر ششمی بسیار سخت است. این رقابت بسیار جاندار است و با این هدف انگیزه خود را در لیگ برتر حفظ کرده‌ایم. می‌خواهیم کیفیت خود را نشان دهیم. قانع نیستیم چون اگر قانع باشیم، اهداف بزرگ‌تر را از دست می‌دهیم.

*می‌خواهیم صدرنشین به مرحله بعد مسابقات برویم

با توجه به اینکه الزوراء نتوانست در خانه خود برابر النصر پیروز شود، برای صعود نیاز به یک امتیاز و برای صدرنشینی نیاز به یک برد داریم. باید بسیار زیرک و باهوش باشیم چون در کربلا یک ورزشگاه با 50 هزار تماشاگر منتظر ما است و باید بهترین کیفیت خود را به نمایش بگذاریم. تلاش می‌کنیم بهترین ترکیب خود را برای آن بازی آماده کنیم. اگر ان‌شاءالله این یک امتیاز را تبدیل به 3 امتیاز کنیم برای ما بسیار ایده‌آل است و صدر جدول را حفظ می‌کنیم و می‌توانیم روی یار دوازدهم خود که در بازی با الوصل بسیار به ما کمک کرد، در مرحله بعدی حساب کنیم و پس از اینکه بازی رفت ما در مردادماه در خانه حریف برگزار شود، در بازی برگشت در خانه به میدان می‌رویم و فکر نمی‌کنم با وجود هواداران‌مان تیمی بتواند به راحتی با برد از اصفهان برود.

*در اوج بی سوادی به سر می‌بریم

در این مورد کار عجیبی به جز کار علمی انجام نمی‌دهیم که متأسفانه همچنان از این نظر در کشورمان در اوج بی‌سوادی به سر می‌بریم. ما مربیان ایرانی که می‌خواهیم کار علمی کنیم با فضایی روبه‌رو می‌شویم که انگار نمی‌توانند قبول کنند که در کشورمان هم انسان‌های نخبه وجود دارند. ریکاوری تیم را هم‌کیفیت با بهترین تیم‌های دنیا انجام می‌دهیم و یک ترکیب اصلی همیشگی هم نداریم و شاید به بازیکنانی مانند قاسم حدادی‌فر، رشید مظاهری، میلاد فخرالدینی و حمید بوحمدان فشار بیاید، اما در سایر پست‌ها جابه‌جایی زیادی داریم و این شانس را داریم که نیروی تازه‌نفس داشته باشیم.

*مربیان ما این شانس را دارند که در جهان بهترین بشوند

دوست ندارم مانند خیلی از مربیان آخر فصل بگویم من لیگ را با 14-15 بازیکن شروع و تمام کردم و دوست دارم این هنر را داشته باشم که لیگ را با 24 بازیکن تمام کنم و کیفیت تیم هم خوب باشد. همان‌طور که گفتم کار علمی می‌کنیم و تا آخرین روز زحمت می‌کشیم.

همان‌طور که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد علی دایی آقای گل جهان شود و علیرضا فغانی و فنایی بهترین داور و کمک داور جهان شدند و نخبگان و بهترین بازیکنان ما در بهترین تیم‌های جهان بازی کردند، فکر می‌کنم مربیان نسل جدید هم این شانس را دارند که سقف مربیگری را بشکنند و از بین ما مربیان جوان یک نفر بتواند از فوتبال ایران به خارج از کشور و مربیگری در کشورهایی که تاکنون پای ایرانی ها به آن نرسیده است، برسد.

*عربستانی می‌خواهند هر جا باشند جز کربلا و ایران

انتخاب کربلا از سوی سعید آذری کار کاملاً عقلانی و حرفه‌ای بود که احساس هم در آن نقش داشت که از او تشکر می‌کنم. کربلا برای ما یک پایگاه بسیار بزرگ است و تیم‌های عربستانی حاضرند همه جای دنیا با ما بازی کنند جز در کربلا و ایران، چون کربلا پایگاه دوم ما است. فکر همه چیز را کرده‌ایم و ابتدا به صعود و سپس به سرگروهی و اینکه به چه تیمی برخورد خواهیم کرد، فکر می‌کنیم. برای همه این کارها وقت می‌گذاریم و همه جوانب از آنالیز فنی حریف و شرایط آب و هوایی را به طور دقیق و با جزئیات بررسی می‌کنیم تا به نقطه ایده‌آل خود برسیم.

نظر شما