در دیدار وزیر علوم پاکستان با شهردار اصفهان مطرح شد؛

همکاری اصفهان و پاکستان در زمینه های علمی و گردشگری

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۱:۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۶۸۳۶۱
همکاری اصفهان و پاکستان در زمینه های علمی و گردشگری
در دیدار وزیر علوم پاکستان با شهردار اصفهان بر افزایش مراودات علمی و توسعه گردشگری میان اصفهان و پاکستان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان؛ فواد حسین،وزیر علوم کشور پاکستان در جریان سفر به اصفهان با قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر علوم پاکستان در این دیدار با بیان اینکه این نخستین سفرم به ایران و اصفهان است، اظهار کرد: اصفهان شهر بسیار زیبایی است و ما علاقمند به گسترش روابط با ایران هستیم.

فواد حسین تصریح کرد: سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) یک نهاد مهم برای پاکستان و ایران است و ما دوست داریم از طریق مکاتبات و مراودات علمی مناسبات و ارتباطات خود را گسترش دهیم.

وی در ادامه افزود:  جنگل های پاکستان دستخوش تخریب بسیار زیادی شده اما طی پنج سال گذشته کشور پاکستان موفق شد پنج درصد از این جنگل ها را احیا کند. در خصوص روش های نوین آبیاری نیز اقدامات علمی زیادی در کشور پاکستان صورت گرفته است، معتقدیم با تمرکز بر روی تکنولوژی ها می توان گام های بلندی در استفاده بهینه از منابع برداشت و در این زمینه آماده دریافت و انتقال تجربه ها و همکاری با ایران و شهر اصفهان هستیم.

همکاری اصفهان و پاکستان در زمینه های گردشگری

شهردار اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تعامل و همکاری برای مناسبات بیشتر در آینده، اظهار کرد: گفت و گوهای بسیار خوبی با وزیر علوم پاکستان صورت گرفت.

قدرت الله نوروزی با اشاره به گفت و گوهای صورت گرفته با وزیرعلوم پاکستان، تصریح کرد: گفت و گوهایی در خصوص حوزه گردشگری انجام و قرار شد در خصوص طرح اصفهان 2020 و مباحث مربوط به گردشگری اقداماتی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان در خصوص تکنولوژی های نوین مانند شهر هوشمند، شهر خورشیدی و ... اقدامات خوبی شروع کرده تا ضمن مصرف بهینه انرژی، استفاده از فناوری های روز را در دستور کار خود قرار دهد.   

وی با بیان اینکه از وزیر علوم پاکستان دعوت شد تا به همراه وزیر فرهنگ این کشور در زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان حضور یابند، ادامه داد: همچنین در خصوص تورهای گردشگری دانشجویی و حضور اساتید دانشگاه های پاکستان در اصفهان مذاکراتی انجام گرفت و قرار شد این موضوع پیگیری شود.

شهردار اصفهان گفت: امیدوارم وزارت علوم ایران و پاکستان با همکاری دانشگاه و شهرداری اصفهان نتایج خوبی از این سفر کسب کنند.

نظر شما