معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان خبرداد:

بیمه وکالت دراصفهان اجرایی می‌شود/ پرداخت حق‌الزحمه وکلا از طرف بیمه

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۲۱:۴۳:۲۸
کد خبر: ۸۷۳۶۲۵
بیمه وکالت دراصفهان اجرایی  می‌شود/ پرداخت حق‌الزحمه وکلا از طرف بیمه
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: بیمه مشاوره حقوقی و وکالت قرار است به شکل پایلوت در اصفهان اجرایی شود.

به گزارش خبرنگاربرنا در اصفهان، محمدرضا قنبری در نشست خبری اجرای طرح بیمه مشاوره حقوقی اظهار داشت:بیمه وکالت از حدود ۸۰ سال پیش در همه دنیا اجرا می شده است.طرح بیمه مشاوره حقوقی و وکالت باهدف استفاده همه مردم با هر توان مالی از خدمات وکلا به شکل پایلوت در اصفهان اجرایی می‌شود.

  وی با اشاره به اینکه با این بیمه، بیمه شدگان با پرداخت حق بیمه از خدمات وکالتی استفاده می‌کنند، ادامه داد: بسیاری از مردم در طول زندگی دچار مشکلات حقوقی می‌شوند اما پرداخت حق الوکاله برای آنها سنگین است اما با این نوع بیمه در واقع حق‌الزحمه وکیل از طرف بیمه پرداخت می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان افزود: با استفاده از این بیمه همچنین سوءاستفاده افرادی که به امر وکالت تظاهر می کنند و همچنین شرکت‌های غیر قانونی از افراد نیازمند مشاوره حقوقی و وکالت کاهش پیدا می‌کند و از ظرفیت خوب وکلای جوان دادگستری نیز به درستی استفاده می‌شود.این بیمه در وهله نخست پیشگیری از جرم با آموزش‌های لازم به مردم را مدنظر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد:قوه قضائیه همیشه بر این نکته تاکید دارد که پیشگیری از وقوع جرم از مقابله و تصمیمات بعدی اهمیت بیشتری دارد و بر این اساس آموزش‌های حقوقی به مردم و رسیدن به راهکارهای مناسب در راستای گسترش فرهنگ پیشگیری از جرم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

قنبری تصریح کرد:در قانون اساسی نیز به وظیفه قوه قضائیه در پیشگیری از جرم اشاره شده است و بر این اساس رویکرد قوه قضائیه در سال‌های اخیر نیز بر مبنای همین روند پیش رفته است و بر همین مبنا طرح‌ها و برنامه‌های تأثیرگذار در پیشگیری از جرم مورد تأیید و پشتیبانی قوه قضائیه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در واقع این نوع بیمه با استفاده از مشاوره حضوری و غیر حضوری با وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در گام نخست در کاهش احتمال وقوع مشکلات و دعاوی حقوقی تلاش خواهد کرد.

قنبری درپایان گفت:این نوع بیمه با نام حامی در گام بعدی در صورت بروز مشکلات حقوقی و قضائی در پی رفع اختلافات با بهترین روش است. بر این اساس در ادامه این روند میانجیگری، تنظیم لایحه دفاعی برای ارائه به دادگاه و نمایندگی حقوقی و وکالت در مراجع قضائی مدنظر وکیل خواهد بود و هزینه‌ها نیز توسط بیمه تقبل می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز