معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد:

استاندارد، بازتاب فرهنگ و صنعت کشور است / سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای ارزیابی کالاها هزینه می کنیم

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۹:۳۰:۴۱
کد خبر: ۸۹۴۴۴۹
استاندارد، بازتاب فرهنگ و صنعت کشور است / سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای ارزیابی کالاها هزینه می کنیم
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد درهر کشوری بازتاب فرهنگ، اقتصاد،‌ تجارت و صنعت آن کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، مسلم بیات در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان استان اصفهان در حیطه استاندارد،اظهار کرد: هر محصولی باید دارای دو ویژگی باشد؛ اولین ویژگی، قابل اعتماد بودن است، یعنی در طول زمان، خاصیت آن عوض نشود و ‌از آزمونی که بر اساس مسائل جامعه در حوزه استانداردها مشخص شده با موفقیت بیرون بیاید. ویژگی دوم آن نیز قابلیت ردیابی داشتن آن است، ‌این مسئله بدین معناست که چه کسی کالا را وارد و چه کسی ویژگی های آن را تایید کرده است.

وی تصریح کرد:در قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی و در ماده سوم از بند "ب" آن آمده است که همه تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات مکلف هستند ویژگی‌های محصول خود را اظهار و بر تامین آن نظارت کنند و حسن نظارت برای اجرای این قانون نیز بر عهده سازمان ملی استاندارد است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ادامه داد: فضای سیاسی کشور باعث بروز چالش هایی در سازمان استاندارد می شود،فضای تجارت ما  در حال حاضربسیار نامطمئن و ناپایداروچالش پذیر است.

بیات در ادامه افزود: گاهی اوقات مواد بی نام و نشانی برای تعیین هویت به ما می رسد و مجبوریم آزمون‌های متعددی برای کشف ماهیت آن انجام دهیم. اگر می‌خواهیم در فضای سالم زندگی کنیم باید همه مسئولیت پذیر باشند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: سالیانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تنها برای ارزیابی کالاهای بازار هزینه می کنیم. ای کاش برندهایی که به کشور وارد می شود، واقعا برند بود.سازمان استاندارد متولی ردیابی موارد مصرف محصولات نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز