امام‌جمعه اصفهان :

اگر ولایت نباشد انسان ها مانند داعش می شوند

۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۶:۱۴:۰۷
کد خبر: ۹۲۱۴۸۵
اگر ولایت نباشد انسان ها مانند داعش می شوند
امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر راهنمایی‌ها و ولایت‌ها نباشد انسان‌ها مانند داعش می‌شوند،گفت این افراد هزاران نفر را می‌کشند و به روی خود نمی‌آورند، دشمنان اسلام علنی دزدی می‌کنند، فاسد هستند و به راحتی هر جنایتی را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز ولایت امام زمان(عج)، تاظهار داشت: خداوند را به دلیل نعمت بزرگ ولایت شاکر هستیم این نعمت را نمی‌توان با هیچ چیز مقایسه کرد؛ سایر نعمت‌های الهی در کنار ولایت معنا پیدا می‌کند در غیر این صورت نعمت نیست.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه نعمت‌های خداوند غیر قابل شمارش است، افزود: خداوند می‌فرمایند: "اگر به کسی خدمت می‌کنید، منت نگذارید"، اما خداوند برای دو نعمت بر انسان‌ها منت می‌گذارند که یکی از آن‌ها اصل هدایت و دیگری نعمت راهنما به ویژه انبیاء و اولیاء است.

وی با اشاره به راهپیمایی مردم در ۱۳ آبان گفت: از مردم کشور تشکر می‌کنم در روز ۱۳ آبان که روز استکبار ستیزی است بهتر از سال‌های قبل حضور پیدا کردند، وقتی دشمن بیشتر دشمنی می‌کند ما هم باید دشمنی خودمان را بیشتر اظهار کنیم؛ در همه جا مردم حضور خوبی داشتند و اظهار تنفر از کشور‌های آمریکا و انگلیس و سایر کشور‌های همراه آن‌ها کردند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه برای داشتن ولایت باید گاهی از جان و مال گذشت، ادامه داد: ما باید برای سود بیشتر و نعمت بالاتر هزینه کنیم، چراکه نعمت ولایت و هدایت بالاترین نعمت‌ها است.

وی با بیان اینکه پول، خانه و ... نعمت نیست، افزود: اگر وسایلی که خداوند  به ما داده در راه درست هزینه شود، نعمت است و در غیر این صورت نقمت است.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر راهنمایی‌ها و ولایت‌ها نباشد انسان‌ها مانند داعش می‌شوند، افزود: این افراد هزاران نفر را می‌کشند و به روی خود نمی‌آورند، دشمنان اسلام علنی دزدی می‌کنند، فاسد هستند و به راحتی هر جنایتی را انجام می‌دهند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه اگر رهبری و هدایت نباشد، مشتی از حیوانات در دنیا زندگی می‌کنند، ادامه داد: بشار اسد هفته گذشته اظهار کرد: "هیچ رییس جمهوری بهتر از ترامپ برای آمریکا نبود، چراکه خوی اصلی دشمنان را به ما نشان داد" این سخن بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه آمریکا دزد سر گردنه است، ادامه داد: به راحتی  می‌گویند نفت سوریه را دوست دارند و ماموران خود را برای حفاظت از این منابع فرستاده‌اند.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که ترامپ کمک می‌کند، دشمن را به خوبی بشناسیم، گفت: در جهان فساد‌های زیادی می‌کنند، آن‌ها علم دارند، اما رهبری ندارند که آن‌ها را هدایت کند، هزاران نفر را می‌کشند و خم به ابرو نمی‌آورند اگر ما یک مرتد را بکشیم، ضد حقوق بشر می‌شود.

او با اشاره به این‌که این‌ها دزد سر گردنه هستند، بیان داشت: علنی دزدی می‌کنند و به آن افتخار می‌کنند، تاکنون در جهان آدمی به این فاسدی نبوده است که می‌گوید ما نفت سوریه را دوست داریم و مأموران ما باید برای حفاظت از آن در سوریه باشند، مشتی از حیوانات در دنیا زندگی می‌کنند و خفه هستند؛ به جای این‌که به مردم بگوییم آن‌ها جنایتکار هستند، ترامپ خودش این موضوع را نشان می‌دهد، دشمن حیله‌گیری که خودش را دوست نشان می‌دهد، مشکل است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: هفته وحدت را باید گرامی بداریم که از یادگاران امام خمینی (ره) است، همگی باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و کنار یکدیگر باشیم؛ طبق سخن قرآن نباید حتی به کفار فحش بدهیم.

امام جمعه اصفهان در پایان تصریح کرد: هفته دیابت را نیز داریم، برخی بیماری‌ها هستند که اگر توجه کنیم به آن‌ها مبتلا نمی‌شویم، اگر بیمار شویم برای خودمان و دولت نیز خرج ایجاد می‌شود؛ دیابت یک بیماری مخفی است که نباید آن را شوخی بگیریم، سبب از کار افتادن چشم و کلیه می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز